וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות קפצו ב-13% השבוע - הזינוק השבועי החד ביותר מאז שנת 2001

נמרוד הלפרן

28.11.2008 / 19:33

נמחקו הפסדיו של נוחי דנקנר מהשקעתו בקרדי סוויס; מורווח על הנייר ב-80 מיליון שקל



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום החמישי ברציפות, והשלימו את העלייה השבועית החדה ביותר מאז שנת 2001. מגזרי התרופות, התעופה והביטוח הובילו את העליות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.1%; פרנקפורט הוסיפה 0.1%; פאריס עלתה ב-0.4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.8%, והשלים בכך זינוק של 13% משפל של חמש שנים שרשם ביום שישי שבעבר. עם זאת, בסיכום חודשי נפל המדד ב-7.6% בנובמבר.



אליאנץ הגרמנית, חברת הביטוח הגדולה באירופה, זינקה ב-9% לאחר שהשלימה מוקדם מהצפוי את מכירת חטיבת דרזדנר בנק לקומרצבנק. מניית קומרצבנק עלתה ב-5%.



רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, הוסיף 0.5% לאחר שהודיע כי בעלי מניות רכשו רק 0.24% מהמניות שהציע למכירה בהנפקה. עקב כך, תרכוש ממשלת בריטניה מניות של הבנק בהיקף של כמעט 20 מיליארד ליש"ט (31 מיליארד דולר), ותגדיל בכך את החזקותיה בבנק לכ-58% מהמניות.



הבנק השווייצי קרדי סוויס עלה ב-3.7% למחיר של 35.66 פרנק שווייצי, והשלים בכך זינוק שבועי של 43%. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי, ובהמשך הגדילה את החזקותיה ל-3.4% ממניות הבנק. דנקנר, שכבר היה מופסד על הנייר ב-1.2 מיליארד שקל על השקעתו, חזר להיות מורווח, וכעת הוא מורווח על הנייר ב-80 מיליון שקל.



עליות נרשמו במגזר התעופה בעקבות ירידה מחיר הנפט הגולמי. אייר פראנס-KLM, חברת התעופה הגדולה באירופה, עלתה בקרוב ל-4%; בריטיש איירווייס, חברת התעופה השלישית בגודלה ביבשת, המריאה בקרוב ל-6%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר התרופות. גלקסו סמיתקליין הבריטית, יצרנית התרופות הגדולה באירופה, עלתה ביותר מ-5%; נוברטיס (סימול NOVN.VX) ו-רוש (סימול ROG.VX) השווייציות עלו ב-4.5%.



ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-5% לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הנוכחי בשל ירידה בביקוש. אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה ביבשת, ירדה ב-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully