וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לקראת שבוע מסחר חדש: עונת הדו"חות מסתיימת וההודעות על דחיית תשלומי אג"ח צצות

יובל מעוז

29.11.2008 / 15:23

שלוש חברות הודיעו על קשיים לתשלומי אג"ח; עליות בניו יורק; טבע בפער חיובי של 3.9%



עונת הדו"חות לרבעון השלישי תגיע לסיומה עם פתיחת שבוע המסחר בתל אביב. שטף הדו"חות שהחל לקראת הסוף השבוע האחרון ייפסק ביום שני, והמשקיעים ימתינו לתוצאות הרבעון הבא בכדי לאמוד את עומק המשבר על החברות הישראליות.



שבוע המסחר האחרון התאפיין בתנודתיות רבה, כשברקע הגיעו הדיווחים על תוכנית הסיוע של האוצר. אי הוודאות לגבי היקפה המלא של התוכנית, החברות שיזכו לסיוע בשוק האג"ח ומועד תחילת הסיוע, הובילו את השוק לתגובות סותרות בימים עוקבים. שוק האג"ח, הנסחר בתשואות גבוהות המשקפות סבירות לפשיטות רגל של לא מעט חברות, יעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות המדיניות עם תוכנית הסיוע, לצד הודעות החברות עצמן על יכולת פרעון התחייבויותיהן.



סנונית ראשונה לפחד של בעלי האג"ח מאי פרעון ההתחייבויות הגיע בסוף השבוע האחרון, כששלוש חברות, דיירקט קפיטל, גלובליקום טרייד ואפיק הירדן, הודיעו כי הן יתקשו לשלם תשלומים לבעלי האג"ח.



את יום המסחר האחרון סיימה הבורסה בעליות שערים, כשמדד ת"א 25 עלה ב-0.6% ובמהלך השבוע האחרון איבד 2.7%; מדד ת"א 100 הוסיף 1.8% ובמהלך השבוע האחרון השיל 1.7%. מדד הנדל"ן זינק ב-12.7%, ומחק במעט ירידות של 74% מתחילת השנה.



בניו יורק ננעל ביום שישי המסחר בניו יורק בעליות שערים: דאו ג'ונס הוסיף 1.2% לרמה של 8,829 ומדד S&P 500 התחזק ב-1% לרמה של 896 נקודות. רק מדד הנאסד"ק רשם ירידות, כאשר נחלש ב-0.2% ל-1,535 נקודות.



טבע תפתח את שבוע המסחר בפער חיובי של 3.9%. השבוע הודיעה החברה כי הגיעה להסדר עם אסטרה זנקה על תרופה בעלת היקף מכירות של מיליארד דולר בשנה. טבע השיקה גרסה גנרית לתרופת הפולמקורט לטיפול באסטמה של אסטרה זנקה בשבוע שעבר, למרות שזו האחרונה תבעה אותה על הפרת פטנט.



קרדן אן.וי, חברת האחזקות שבשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי בסוף השבוע, בהן הציגה רווח של 7 מיליון יורו לעומת רווח מאוזן ברבעון המקביל. החברה רשמה קיטון בהוצאות המימון נטו ושיפור במספר תחומי פעילות שתרמו לעלייה ברווח הנקי.



כי"ל, והחברה האם החברה לישראל, יפתחו את שבוע המסחר לאחר ירידות של 1.4% במחיר התירס וירידה של מניית יצרנית האשלג פוטאש בוול סטריט של כ-1% ביום המסחר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully