וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי הרחיב את רכישת ניירות הערך המסחריים ל-295.1 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

29.11.2008 / 19:20

פעולות הבנק הפדרלי מתחילות לתת אותותיהן בשווקים: הבנקים חוזרים להעניק זה לזה הלוואות, והריבית יורדת



הבנק הפדרלי הרחיב את רכישת ניירות הערך המסחריים ל-295.1 מיליארד דולר, והגדיל את ההלוואות שהוא מעמיד למגזר ניירות הערך, במסגרת מאבקו במחנק האשראי ובמשבר הכולל במערכת הפיננסים. כך לפי דו"ח המאזן השבועי של הבנק הפדרלי, שהתפרסם ביום שישי. המאזן של הבנק הפדרלי הוכפל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ועומד כעת על 2.11 טריליון דולר.



הבנק הפדרלי הגדיל את הלוואותיו לסוחרי אג"ח ל-55.9 מיליארד דולר ב-26 בנובמבר, לעומת 46.6 מיליארד דולר בשבוע הקודם. עם זאת, ההלוואות לבנקים מסחריים, הניתנות כעת בריבית של 1.25% הצטמצמו בשבוע שעבר. הבנק הפדרלי השיק 7 תוכניות הלוואות חדשות בשנה האחרונה, בניסיון להקל את מחנק האשראי ולהוריד את הריביות על ההלוואות, במידה שתאפשר פעילות תקינה של מערכת הפיננסים.



בדו"ח הודיע הבנק הפדרלי כי השיק השבוע את התוכנית לתמיכה בקרנות כספיות, שנקלעו לקשיים עקב פדיונות מרובים של כספים. במסגרת התוכנית, הבנק הפדרלי מתכוון להלוות עד 540 מיליארד דולר ל-5 קרנות שירכשו נכסים מקרנות כספיות. עם זאת, דיווח הבנק הפדרלי כי במהלך השבוע לא נראתה פעילות בתוכנית זו. לדברי לובי קרנות הנאמנות, קרנות רבות מעוניינות להשתתף בתוכנית, אך עדיין בוחנות את התנאים.



מאז תחילת 2007 רשמו חברות הפיננסים הפסדים ומחיקות בגין שוקי המשכנתאות והאשראי בסך 968 מיליארד דולר. המשבר במערכת הפיננסים הביא לחששות מוגברים בקרב הבנקים למתן הלוואות זה לזה ולחברות אחרות, ושוק האשראי, שעד השנה שעברה נהנה מפריחה, נבלם באופן פתאומי והוביל לתגובת שרשרת במערכת הפיננסים ובקרב חברות וצרכנים המתקשים להשיג מימון חדש לפעילותן ולצריכתם.



במיוחד נפגעו חברות רבות מקושי למחזר הלוואות קצרות טווח באמצעות ניירות ערך מסחריים, שמאפשרים להן לקבל הלוואות של עד 3 חודשים. החששות בתעשייה הובילו לזינוק בריביות על הלוואות אלה, מה שייקר את המימון מחדש של הלוואות אלה.



כעת נראה, שלפעולות הבנק הפדרלי מתחילה להיות השקפעה. שווי הניירות המסחריים של חברות אמריקאיות במחזור עלה כבר 5 שבועות רצופים. בשבוע האחרון עלה שווי זה ב-1.6%, או 26.1 מיליארד דולר, והסתכם ב-1.64 טריליון דולר, לפי נתוני הבנק הפדרלי. ריבית הליבור, הריבית הבין-בנקאית על הדולר ל-3 חודשים, ירדה בשבועות האחרונים, וביום שישי עמדה על 2.22%, לעומת שיעור של 4.82% שנרשם ב-10 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully