וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הדח"צים נמנעו - ועדת הבקורת בדירקטוריון מזרחי טפחות אישרה הארכת חוזה של יונס בתנאים משופרים

שרון שפורר

29.11.2008 / 20:53

במזרחי טפחות כנראה שלא מתרגשים: הפועלים הודיעו השבוע על קיצוץ בתנאי השכר של המנכ"ל והיו"ר



ועדת הביקורת של דירקטוריון בנק מזרחי טפחות התכנסה ביום חמישי, שלושה ימים לפני פרסום תוצאות דו"חות הבנק, בשעה 22:30 בלילה כדי לדון בהארכות החוזה של אלי יונס, מנכ"ל הבנק. בתום ארבע שעות אישרה הוועדה את הארכת החוזה למנכ"ל בתנאים משופרים.



בדיון שלושה דירקטורים הצביעו בעד, אבל הדירקטורים החיצוניים נמנעו. ביום ראשון יובא ההסכם לאישור הדירקטוריון. במידה שיאושר ההסכם, צפוי להתקבל הדיווח על הארכת החוזה במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים של הבק לרבעון השלישי.

הדיון בועדת הביקורת לא נסוב סביב השאלה האם להאריך את החוזה של מנכ"ל הבנק, או לא. על כך, יש תמימות דעים בין בעלי השליטה, משפחת עופר ומוזי ורטהיים, שלפני מספר חודשים פנו ליונס - זמן רב לפני תום החוזה באפריל 2009, וביקשו לדון בהארכת החוזה.



עופר וורטהיים יודעים היטב שבשעה שמזרחי טפחות מצליח לשמור על יציבות מול הבנקים המתחרים - אין זה הזמן המתאים לבצע חילופי גברי בתפקיד המנכ"ל. הדיון התמקד בתנאי השכר והאופציות, שדורש יונס כדי להמשיך ולנהל את הבנק לאחר ארבע שנים בתפקיד המנכ"ל. על פי ההערכות, החוזה יכלול הצעה נדיבה, כדי להשאיר את יונס על הכסא.



החוזה הובא לדיון בועדת הביקורת לאחר שצוות בן שלושה חברים מונה לנהל את משא ומתן מול יונס. בין חברי הצוות נמנים אברהם נתן דירקטור חיצוני, יו"ר הבנק יעקב פרי והדירקטור צבי אפרת. בועדת הבקורת שוב יושב הדיקרטור החיצוני, אברהם נתן ולצידו הדירקטור החיצוני נוסף - אבי זיגלמן והדירקטורים דב מישור ג'ו בהט ובייגה שוחט. נתן וזיגלמן נמנעו כאמור בהצבעה על אישור הארכת החוזה.

בעלי השליטה במזרחי טפחות, בדומה לועדת הביקורת, כנראה בחרו שלא להתרגש כי אלה ימים של מיתון וצפי לפגיעה בתוצאות הבנקים ברבעונים הקרובים. ומכך, שהבנק המתחרה, הפועלים, הודיע השבוע על קיצוץ בתנאי השכר של המנכ"ל והיו"ר, ומכך שמאז תחילת השנה בעלי המניות בבנק הפסידו כסף, גם אם פחות, מאשר בבנקים אחרים (מניית מזרחי טפחות ירדה מתחילת השנה בכ-34%).



ככל הנראה הם הבינו שאין להם ברירה מלבד להיטיב את שכרו של מנכ"ל הבנק - אם הם רוצים שישאר עמם לתקופה של 4 שנים נוספות. גם אם הדבר יעלה להם בביקורת ציבורית. עלות שכרו של יונס נדיבה גם היום ומסתכמת בכ-10 מיליון שקל בשנה, כאשר יונס מחזיק ב-1.09% ממניות הבנק ובעל אופציות להמיר לכחצי אחוז נוסף.



יש לציין את דבריו של אחד ממבעלי השליטה, מוזי ורטהיים, לפני כשנתיים וחצי: "יש לנו היום במשק, במיוחד בסקטור הבנקאי, משכורות גבוהות מאוד. לעתים גבוהות מדי". היום, הנושא הבוער מגיע לפתח ביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully