וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק תשלם כמיליון שקל בגין הפרת חוזה בחוסר תום לב עם יצרנית ארונות

עמית בן-ארויה

29.11.2008 / 23:22

בית המשפט: חברת דלק ניסתה להוריד מחירים באופן חד צדדי לאחר החתימה על הסכם האספקה



חברת דלק חויבה ב-930 אלף שקל בגין הפרת חוזה עם חברה לייצור ארונות דקורטיוויים לתחנות הדלק. דלק הוזילה מחירים של ארונות שמנים ועיתונים באופן חד צדדי בניגוד לחוזה עם הספקית. כך נקבע בסוף השבוע שעבר בבית משפט השלום בראשון לציון.



ברבי-טק עוסקת בהתאמת פתרונות אדריכליים ייחודים, לרבות מחיצות אקוסטיות ומחיצות פנימיות, ריהוט משרדי וכדומה. ב-2004 פירסמה דלק הצעה להגשת הצעות לייצור והתקנה ארונות בתחנות הדלק שלה, וברבי-טק זכתה בזכות לייצר ולספק את הסחורה.



לגרסת ברבי-טק, המצגת בפני אנשי דלק עברה בהצלחה, אך דלק דרשה להוזיל משמעותית את הזמנת ארונות העיתונים והשמנים ולהקפיא הזמנת ארונות אחרים. בכך, נטען, הפרה את ההסכם באופן מהותי. תחילה הסכימה ברבי-טק לשינויים אך משהעלתה דלק דרישות הוזלה נוספות סירבה לכך. בשל הזמנות שלא מומשו הגישה ברבי-טק תביעה בסך 1.6 מיליון שקל.



דלק, מצדה, הודתה כי סטתה מהבסיס שהונח בהזמנה להציע הצעות, אך זכותה לעשות כן. לגופו של עניין, גרסה דלק כי המצגת היתה כושלת ונפסלה על ידי מומחה מטעמה. למרות כישלון המצגת, גרסה חברת דלק, היתה מוכנה להמשיך במשא ומתן בתמחור אחר.



מהמשפט עולה כי דלק ניסתה למעשה להפחית באופן ניכר את מחיר המחירון שהסכימה עליו בהסכם. ואולם, לפי החוזה, שינוי במחיר ייקבע בהסכמת הצדדים בלבד. השופט קבע כי דלק לא פעלה לפי החוזה, אלא "הלכה למעשה, הכתיבה לברבי-טק שינוי בתוכניות ובמפרט של הארונות ובד בבד ביצעה הפחתה מהותית בתמורה. הלכה למעשה שינתה דלק את תנאי ההסכם באופן חד צדדי. כך, למשל, הפחיתה את מחיר ארון שמנים מ-11 אלף שקל ל-6,000. "דלק לא נימקה את ההפחתה ואת הבסיס לה", קבע שוורץ.



בסופו של דבר, דלק הזמינה ארונות באמצעות חברה מתחרה של ברבי-טק במחירים מוזלים. במהלך המשפט נחשף כי דלק לא הסתפקה בהזמנה אצל החברה המתחרה, אלא רק איפשרה את העתקת הפרופילים שתיכננה ברבי-טק.

דלק חויבה בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully