וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית: יצרניות התרופות מונעות שיווק גרסאות גנריות; ייקרו את הוצאות שירותי הבריאות ב-4 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

30.11.2008 / 7:06



>> יצרניות תרופות מובילות מונעות או מעכבות שיווק גרסאות גנריות זולות יותר של תרופות באיחוד האירופי, ובכך מכבידות את הנטל על משלמי המסים ומונעות חדשנות במגזר - כך הודיעה אתמול הנציבות האירופית בסיכום ראשוני של חקירה בת שנה שערכה לגבי התחרות במגזר התרופות ביבשת. בנוסף נכתב בדו"ח כי התנהלות חברות התרופות ייקרה את הוצאות ספקי שירותי הבריאות באיחוד האירופי ב-3 מיליארד יורו (3.9 מיליארד דולר) ב-2000-2007.

הנציבות ציינה כי יצרניות תרופות נקטו צעדים משפטיים ורשמו מספר רב של פטנטים בניסיון למנוע מגרסאות גנריות להגיע לשוק. הנציבות ציינה כי באחד המקרים רשמה חברת תרופות לא פחות מ-1,300 פטנטים על תרופה בודדת, בניסיון למנוע שיווקן של גרסאות גנריות של התרופה.



עוד עולה מדו"ח הנציבות כי יצרניות תרופות מקור הגישו כ-700 תביעות נגד יצרניות גנריות בגין הפרת זכויות פטנט, וכי ביותר מ-200 מהמקרים יושבו לבסוף האישומים מחוץ לבית המשפט. ביותר מ-10% מההסדרים מחוץ לבית המשפט, הוסכם על הגבלת השיווק של הגרסה הגנרית בשווקים.



עוד מסרה הנציבות כי ייתכן שתחליט להטיל קנסות כבדים על חברות תרופות שנקטו צעדים שכרוכים בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים כדי למנוע תחרות גנרית. כך למשל, ב-2005 נקנסה יצרנית התרופות הבריטית אסטרה זנקה ב-60 מיליון יורו לאחר שמנעה שיווק גרסאות מוזלות של התרופה Losec.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully