וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטות המדינה תבדוק את פרשת הדיווחים הכוזבים של יועצי המחשוב במשרדי הממשלה

מאת גיא לשם

30.11.2008 / 7:06

יועץ המחשוב רביב רז וחברת E121 שבבעלותו קיבלו כ-12 מיליון שקל ממשרדים ממשלתיים על סמך דיווחים כוזבים לכאורה על עבודות שביצעו בהם. רז הכחיש את החשדות: "ייתכן שעובדים מסוימים העבירו דיווחים לא מדויקים, אבל מדובר בשיעור אפסי מהדיווחים"



>> פרקליטות המדינה תהיה אחראית על בדיקת ממצאי תחקיר TheMarker, שפורסם לפני שלושה שבועות, לפיו יועץ המחשוב רביב רז וחברת E121 שבבעלות משפחתו קיבלו כ-12 מיליון שקל ממשרדי הבריאות, האוצר והמשפטים על סמך דיווחים כוזבים לכאורה על עבודות שביצעו עובדי החברה במשרדים השונים.



בעקבות הפרסום פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שיורה לקיים שימוע לרז ולחברה, כדי לבחון אפשרות להפסיק את ההתקשרות עמם. השבוע הודיע היועץ המשפטי לתנועה כי העניין הועבר לטיפולו של פרקליט המדינה.

התחקיר חשף כי רז, המועסק בכמה תפקידים בפרויקט המחשוב, מונה לאחד ממנהלי הפרויקט ובמקביל משמש בו יועץ בשכר.



עוד עלה מהתחקיר, כי חברה שבבעלות משפחתו של רז מבצעת עבודות בפרויקטים שעליהם הוא הופקד, לאחר שהממונה על המחשוב במשרד הבריאות, איתן מלמד, שיכנע את חברי ועדת המכרזים של משרד הבריאות להגדיל את ההתקשרות עם החברה ולהעסיקה בפרויקטים נוספים. מהתחקיר עלה כי החברה קיבלה פטור ממכרז ללא סיבה ברורה ותוך הסתמכות על המלצתו של סגן החשב הכללי לשעבר, איציק כהן.



התחקיר חשף כי במקביל להעסקתה במשרד הבריאות, הועסקה החברה גם במשרדי האוצר והמשפטים, ובחלק גדול מהדיווחים שהעבירה לצורך קבלת תשלום היתה חפיפה בין שעות העבודה של אותם העובדים במשרדים השונים. דו"ח ביקורת חיצוני בעניין שהזמין מבקר משרד הבריאות, אריה פז, ובוצע על ידי רו"ח קובי נבון ממשרד רואי החשבון נבון-וייספלד, הועבר לאגף הביקורת במשרד החשב הכללי, שם הוחלט להרחיב את הבדיקה למשרדי ממשלה נוספים.



בעקבות הממצאים שהוגשו לסגן החשב הכללי והממונה על יחידת הבקרה במשרד, איתן קשמון, הוחלט להעביר את הדו"ח לחקירת משטרה. לפני כשבועיים החלה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) לחקור את הפרשה. לדברי מקורות באוצר, החלו במקביל הליכי שימוע לחברה ולרז במטרה לבדוק אפשרות להפסיק את ההתקשרות עמם.



רז עצמו מכחיש את הטענות וטוען כי ידוע לו שהבדיקה שנערכה בעניין הסתיימה ללא ממצאים. לדבריו, "ייתכן שעובדים מסוימים העבירו דיווחים לא מדויקים, אבל מדובר בשיעור אפסי מהדיווחים".



במשרדי הממשלה סירבו להגיב עקב חשש לשיבוש החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully