וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם: עלייה של 7.4% ברווח הנקי ל-63.9 מיליון ש' ברבעון

יובל מעוז

30.11.2008 / 8:35

חברת המזון מפגינה חוסן מול המשבר: מאז תחילת השנה ירדה מניית אסם ב-3.4% בעוד מדד ת"א 25, שבו היא נסחרת, נפל ב-46.7%

המשבר שפוקד את החברות בבורסה פוגע בכל החברות, אך נראה כי עדיין יש חברות שמצליחות להפגין חוסן מול הירידות בשוק ולחמוק מהירידות החדות. כזו היא מניית אסם, שמציגה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה.

מניית החברה ירדה בשיעור מינורי של 3.4% מתחילת השנה, בעוד מדד המעו"ף שבו היא נסחרת, נפל בשיעור של 46.7%. אסם, שבשליטת נסטלה העולמית, ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה ורשמה עלייה ברווח הנקי של 7.4% ל-63.9 מיליון שקל לעומת 59.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות החברה, שבניהולו של גזי קפלן, זינקו ב-14.1% ברבעון ל-863.8 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה טיפס ב-10.2% ל-353 מיליון שקל לעומת 320.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי של החברה גדל ב-9.1% ברבעון השלישי ל-97.7 מיליון שקל. הגידול הושג למרות גידול בהוצאות הפרסום שרשמה החברה. אסם מסבירה את השיפור ברווח התפעולי בתהליכי התייעלות שבהן היא נוקטת, ביניהן מיזוג מרכזי הפצה למרכז אחד, מיזוג מפעל הרטבים מפתח תקוה לשדרות ושימוש בשיטות עבודה חדשות במסגרת אימוץ מתודולוגיה של נסטלה.

נכסי המזומן הנזילים של החברה הסתכמו בסוף הרבעון השלישי ל-49 מיליון שקל לעומת 68 מיליון שקל בסוף 2007. החברה מסבירה את הקיטון בקופת המזומנים בהשקעות אסטרטגיות ברכוש קבוע, כמו מפעל רטבים בשדרות, רכישת מפעל בונז'ור ורכישת חברת טרייב בארה"ב.

במאי השנה הודיעה החברה על שינוי במבנה הארגוני של החברה, כשהחליט על הקמת חטיבה למזון מוכן, המרכזת את הפעילות בארץ ובחו"ל של טבעול, צבר ובונז'ור. במסגרת השינויים בחברה, השלימה החברה בסוף 2007 הקמת מרכז הפצה ארצי חדש באזור התעשייה מודיעין ליד שוהם.

אסם פעילה במספר ענפים: חטיפים ומאפה, פסטה, מרקים, רטבים, מזון מצונן כסלטים מוכנים וארוזים ומזון קפוא. אסם נסחרת כיום לפי שווי של כ-5 מיליארד שקל.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully