וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שישי מאוד שחור: עובד וול מארט בארה"ב נהרג, המכירות הקמעוניות עלו ב-3% בלבד

הדר תדמור

30.11.2008 / 9:04

המכירות הקמעוניות ביום המסמל את תחילת עונת המבצעים וההנחות לקראת הקניות לחגים הסתכמו ב-10.6 מיליארד דולר



"יום שישי השחור" - המסמל את תחילתה של עונת המבצעים וההנחות בארה"ב לקראת חג המולד - נפתח וגם הסתיים בקול ענות חלושה מבחינת מכירות, אבל ברעש גדול מבחינת קוצר הרוח של הקונים. המכירות הקמעוניות ביום שישי הראשון שלאחר חג ההודיה בארה"ב עלו ב-3% לעומת היום המקביל ב-2007, והסתכמו ב-10.6 מיליארד דולר. כך דיווחה חברת שופרטרק. הצמיחה במכירות היתה איטית לעומת הצמיחה שנרשמה ב-2007 לעומת שנה קודם לכן, שעמדה על 8.3%.



יום זה מכונה "שחור" מאחר שטבלאות התוצאות הכלכליות נצבעות בשחור כשהן כלפי מעלה, לעומת הצבע האדום המאפיין אותן כשהמכירות בירידה. חנויות רבות בארה"ב נפתחו באופן מסורתי ביום זה כבר בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, וקונים רבים פתחו בבהלה למחירים הנמוכים ביותר למתנות ליקיריהם.



כלל מכירות סוף השבוע שמגיע אחרי חג ההודיה בארה"ב מהווה 10% מההכנסות של הקמעוניות בארה"ב מהמכירות לקראת עונת החגים. באופן מסורתי, ההכנסות מהמכירות לקראת החגים מביאות לכ-40% מכלל ההכנסות השנתיות של הרשתות הקמעוניות בארה"ב.



ההאטה בצמיחת המכירות הקמעוניות ב"יום שישי השחור" לא מנבאת טובות לחברת בעונת החגים הנוכחית, בעקבות ההאטה הכלכלית. מומחים בארה"ב צופים כי מכירות הקמעוניות בעונת החגים הנוכחית יהיו הגרועות מאז תחילת שנות ה-90. אם תירשם ירידה במכירות הקמעוניות בנובמבר ודצמבר, תהיה זו הפעם הראשונה מאז שהפדרציה הלאומית לקמעונות בארה"ב החלה לעקוב אחר המכירות הקמעוניות בעונת החגים ב-1992.



עם זאת, דווקא באתרי האינטרנט נשימה האצה בצמיחת המכירות הקמעוניות. הקמעונית המקוונת אי-ביי דיווחה על עלייה של 34% במספר העסקות ב"יום שישי השחור" לעומת היום המקביל ב-2007. לשם השוואה, ב-2007 נרשמה צמיחה של 26% במספר העסקות באתר אי-ביי לעומת השנה הקודמת לה. מחר תחל עונת המבצעים וההנחות של הקמעוניות המקוונות בארה"ב, ביום המכונה "סייבר מונדיי".



על אף ההאטה במכירות הקמעוניות ב"יום שישי השחור", עצבנות הקונים דווקא עלתה. עובד של וול-מארט בניו יורק נהרג, וארבעה אנשים נוספים נפצעו, לאחר שנרמסו על ידי הלקוחות שהסתערו לחנות בבוקר יום שישי בחיפוש אחר מציאות. ריבים ומהומות נרשמו גם בחנויות אחרות של וול-מארט, הרשת המוזלת הגדולה בארה"ב, שהיא אחת היחידות שעדיין משגשגות באקלים הכלכלי הנוכחי.



בנוסף, שני אנשים נהרגו בקרב יריות בחנות טויס אר אס בקליפורניה ביום שישי, כך עולה מדיווחים באמצעי התקשורת. "לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי ייתכן שהירי התרחש לאחר חילוקי דעות בין שתי קבוצות צרכנים בחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully