וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי ברוורמן פוצץ את ישיבת ועדת הכספים: "לא יקרה כלום אם נחכה יום יומיים"; חברי הכנסת: שערוריה

טל לוי

30.11.2008 / 9:43

יו"ר ועדת הכספים סירב להעלות את תכנית החירום להצבעה ומעוניין לחכות לתכנית אולמרט



דיונים סוערים מתרחשים הבוקר בועדת הכספים ובמהלכם פוצץ ח"כ אבישי ברוורמן את ההצבעה על תכניות החירום הכלכליות של האוצר. ברוורמן, המכהן כיו"ר ועדת הכספים סירב להעלות את תכניות הסיוע של האוצר להצבעה ולכן לא תתקיים הצבעה. מדובר בתכנית ההאצה של האוצר בעלות של יותר מ-20 מיליארד שקלים (המיועדת בעיקר לתמיכה בתשתיות) ואת תכנית הסיוע של האוצר לשוק ההון בעלות של 11 מיליארד שקלים. התכניות הללו היו אמורות לזכות באישור ועדת הכספים כדי לצאת לפועל.



ברוורמן מעוניין לנצל את הישיבה על מנת להציג את התכניות בלבד, מבלי להצביע וזאת במטרה להמתין לתכנית של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שאמר לפני כמה ימים כי הוא מגבש תכנית סיוע משלו.



דבריו של ברוורמן מעוררים תגובות חריפות מצד חברי ועדת הכספים האחרים. חה"כ שי חרמש אמר כי "כל עם ישראל מחכה להודעה שתצא מועדת הכספים וכל המתנה תביא לפיטורים נוספים ולסגירת מפעלים". שר האוצר, רוני בר-און אמר כי אם לא מצביעים, אין כל טעם לקיים את הדיון.



חברי כנסת אחרים ציינו כי "ליו"ר ועדת הכספים אין תחושת חירום למרות שהוא רואה שיש הסכמה מקיר לקיר". בתגובה, אמר ברוורמן כי "לא יקרה שום דבר אם נחכה יום או יומיים". עוד אמר ברוורמן כי קיבל פניה מאולמרט שטען כי הוא עורך בימים אלה שיחות עם סיעות שונות במטרה לגבש תכנית חדשה.



חה"כ אמנון כהן מש"ס ציין שראש הממשלה (ששהה בחו"ל בשבוע האחרון) אינו יכול לנהל את ועדת הכספים בשלט רחוק ולהכריז פתאום שיש לו תכנית חלופית". ההערכות הן כי כל חברי הכנסת של ש"ס קיבלו הנחיה להצביע בעד התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully