וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מיקרוסופט במגעים לרכישת עסקי החיפוש המקוון של יאהו תמורת 20 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

30.11.2008 / 9:42

במסגרת העסקה המתגבשת ימונו ראשי AOL ופוקס אינטראקטיב לשעבר לניהול יאהו, דיווח "סאנדיי טיימס"



מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, מנהלת מגעים לרכישת עסקי החיפוש המקוון של חברת האינטרנט יאהו תמורת 20 מיליארד דולר. כך דיווח היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". העסקה המוצעת צפויה להוות חלק מהסכם כולל שבמסגרתו מיקרוסופט תתמוך בצוות ניהולי חדש של יאהו שבראשו יעמדו מנכ"ל AOL לשעבר, ג'ונתן מילר, וראש חטיבת פוקס אינטראקטיב מדיה לשעבר, רוס לווינסון, דיווח העיתון.



במסגרת העסקה המתגבשת תעמיד מיקרוסופט לרשות ההנהלה החדשה של יאהו קו אשראי בסך 5 מיליארד דולר, ותקבל נתח של יותר מ-30% ממניות יאהו. כמו כן, יועברו עסקי החיפוש המקוון של יאהו לניהול מיקרוסופט לתקופה של עשר שנים, וענקית התוכנה תקבל אופציה לשנתיים לרכישתם תמורת 20 מיליארד דולר.



עם זאת, אין למיקרוסופט כוונה להגיש הצעת רכש חדשה עבור יאהו, לאחר שהאחרונה דחתה הקיץ הצעה של מיקרוסופט בסך 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. מאז דחיית הצעת הרכש צנח מחיר מניית יאהו ל-9 דולר, אם כי בשבועות האחרונים התאושש מחירה ל-11.5 דולר על רקע הגדלת החזקותיו של המשקיע המיליארדר קרן אייקאן ביאהו ל-5.5% מהמניות.



במסגרת העסקה, צפויה יאהו להמשיך לנהל את שירותי הדואר האלקטרוני, ההודעות המיידיות והתוכן שלה. ההסכם עשוי להגדיל את הכנסותיה השנתיות של יאהו בעוד 2 מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully