וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי הנדל"ן של גזית גלוב נחתך בכמיליארד שקל והחברה הפסידה 461 מיליון שקל ברבעון השלישי

יעל פולק

30.11.2008 / 10:12

החברה עברה להפסד תפעולי בהיקף של 287 מיליון שקל


מפרסמת הבוקר את דו"חותיה לרבעון השלישי: הכנסותיה של החברה עלו ב-12.5% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו בכמיליארד שקל. החברה ספגה ברבעון האחרון ירידת ערך נדל"ן בהיקף של 996 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של החברה מסתכם ב-287 אלף שקל ברבעון האחרון וההפסד המיוחס לבעלי המניות הוא 461 אלף שקל ברבעון.

גזית גלוב עוסקת ברכישה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב בצפון אמריקה, ברזיל, אירופה וישראל. במסגרת פעילותה של הקבוצה בתחום הנדל"ן המניב, החברה מתמקדת בעיקר בענף המרכזים המסחריים מעוגני הסופרמרקטים. כמו כן, פועלת החברה בענף הדיור המוגן בארה"ב.

במהלך הרבעון השלישי נחתך שווי הנדל"ן של החברה ב-996 מיליון שקל, כאשר במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה נחתך שווי הנדל"ן של גזית גלוב ב-1.7 מיליארד שקל. זאת לעומת עלייה של 175 מיליון שקל ו-1.7 מיליון שקל בהתאמה בתקופות המקבילות. החברה מסבירה כי ירידת ערך הנדל"ן נובעת מהגדלת שיעורי היוון תזרימי המזומנים (הריבית לפיה נערך ההיוון), ולא מירידה בתזרימי המזומנים שנובעים מהנכסים.

גזית גלוב מציגה הפסד תפעולי בהיקף של 287 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי בהיקף של 702 מיליון שקל ברבעון המקביל. גזית גלוב מציגה תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 255 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת תזרים בהיקף של 193 מיליון שקל ברבעון המקביל. הונה העצמי של החברה, שמסתכם ב-13.2 מיליארד שקל, מממן 30% ממאזן החברה - כך שהחברה ממונפת ברמה של 70%. בשורה התחתונה מציגה גזית גלוב הפסד של 461 מיליון שקל לבעלי מניות החברה, לעומת רווח של 72 מיליון שקל ברבעון המקביל.



החברה מנסה להרגיע את ציבור המשקיעים, ולדבריה "לא קיימות השפעות מהותיות של המשבר על התוצאות התפעוליות ותזרים המזומנים של הקבוצה. הנהלת החברה סבורה כי הירידות העולמיות החדות במחירי מניות, לרבות מניות חברות נדל"ן בכלל ומניות חברות הקבוצה בפרט, הביאו לניתוק בין השווי ההוגן של נכסי החברות הללו כפי שווים המאזני לבין שווי החברות הללו הנגזר משווי מניותיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully