וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים, לאומי והבינלאומי הפסידו 1.3 מיליארד שקל באוקטובר

מאת שרון שפורר

30.11.2008 / 10:19

תיקי הנוסטרו של שלושת הבנקים נחתך בשיעור חד; הפועלים הפסיד כ-100 מיליון שקל נוספים על אג"ח מגובות משכנתאות



>> תיקי ניירות הערך (הנוסטרו) של הבנקים ממשיכים לאבד מערכם גם ברבעון הרביעי של השנה. ירידת הערך שנרשמה בתיקים של לאומי, הפועלים והבינלאומי יחד מגיעה לכ-1.33 מיליארד שקל באוקטובר לבדו, כשגם בנובמבר נרשמה הרעה בתיקים.



לעיקר ירידת הערך אחראי בנק לאומי, שתיק ני"ע הזמין למכירה שלו איבד מערכו 930 מיליון שקל - בעיקר בשל ירידת אג"ח שהוא מחזיק בתיק, אך לשליש מירידת ערך אחראיות המניות שהוא מחזיק בתיק, בהן אפריקה נכסים, הוט, בנק אגוד ומגדל אחזקות.

היקף תיק ני"ע של בנק לאומי הגיע בסוף הרבעון השלישי ל-41.6 מיליארד שקל, בהשוואה ל-47.2 מיליארד שקל בסוף 2007.



בבנק הפועלים ירד ערכו של התיק באוקטובר ב-280 מיליון שקל - 82 מיליון שקל מכך כתוצאה מירידה בהשקעה באג"ח של ממשלת ישראל, 67 מיליון שקל כתוצאה מירידה של מניות ו-96 מיליון שקל בגלל ירידה באג"ח מגובות משכנתאות שנותרו לבנק בתיק לאחר שמכר את חלקן הגדול במאי.



היקף תיק ני"ע של בנק הפועלים היה בסוף הרבעון השלישי 29.7 מיליארד שקל, לעומת 48.1 מיליארד שקל בסוף 2007. לירידה הדרמטית הזאת בהיקף התיק של בנק הפועלים אחראית בין השאר מכירת 3.4 מיליארד דולר מתיק האג"ח מגובות המשכנתאות שלו במאי 2008 - מכירה שהתבצעה בהפסד של 1.3 מיליארד דולר, ואשר גרמה להפסד גדול ברבעון הראשון של השנה - ולצפי של הבנק כי יסיים את השנה ללא רווח או עם רווח אפסי.



גם הבנק הבינלאומי, הקטן בין חמשת הבנקים הגדולים, סבל מהירידות בשווקים באוקטובר, וירידת הערך בתיק שלו הגיעה באוקטובר לכ-116 מיליון שקל.



היקף תיק ני"ע של הבינלאומי היה בסוף הרבעון השלישי 16.4 מיליארד שקל, לעומת 21.5 מיליארד שקל בסוף 2007.



היום יפרסמו בנק מזרחי-טפחות ובנק דיסקונט את הדו"חות הכספיים שלהם, וגם אצלם אנו צפויים לראות ירידה בשווי תיק ניירות הערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully