וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליה מיכלביץ': עוד נראה מחיקות בהיקפים גדולים יותר ברבעונים הבאים בענף הנדל"ן

יובל מעוז

30.11.2008 / 10:29

אנליסטית בלידר שוקי הון: בחלק מחברות הנדל"ן היו עדיין שערוכים חיוביים; אנו מחכים למחיקות נוספות



"אנו צפויים לראות מחיקות בהיקפים גדולים יותר בעתיד בענף הנדל"ן", כך מעריכה גליה מיכלביץ', אנליסטית בלידר שוקי הון, העוסקת בסיקור ענפי המזון והנדל"ן. מיכלביץ' מסכמת באופן ראשוני את עונת הדו"חות לרבעון השלישי: "בענף הנדל"ן ראינו בפעם הראשונה הרעה משמעותית ביחס לרבעונים קודמים. את העלייה בהוצאות מימון ראינו כבר ברבעונים הקודמים ומה שבלט יותר בתוצאות הרבעון השלישי היו המחיקות - ירידות ערך משמעותיות, הן בנכסים והן מירידות במניות. חברות שמחזיקות באקוויטי רשמו מחיקות ערך, ולדעתי, אנו צפויים לראות מחיקות בהיקפים גדולים יותר בעתיד. בנוסף, ראינו בחלק מהחברות שערוכים חיוביים, מה שנראה לא לגמרי סביר בתקופה הזאת, ולכן אנו מחכים למחיקות נוספות".



מיכלביץ' מסכמת כי מבחינת הפעילות השוטפת הדו"חות הציגו פעילות סבירה: ההכנסות מפעילות שוטפת לא נחכתו באופן משמעותי. לגבי הרבעונים הבאים אנו צפויים לראות עוד הפחתות, הקפאת פעילות והוצאות מימון שמכבידות על המאזן, כאשר החברות נכנסות למגננה: מצד אחד הקפאת פעילות, ומצד שני המשך הוצאות מימון גבוהות שיכבידו על החברה.



על ענף המזון אומרת מיכלביץ' כי החברות בתחום פירסמו דו"חות טובים, והמשיכו להצדיק את המוניטין הדפנסיווי שלהן: "חברות המזון הן חברות תזרימיות, בעלות מינוף נמוך והציגו ברבעון תוצאות טובות. חברות המזון הן האחרונות להיפגע, אך גם הן נפגעות מהמיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully