וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל ברייטמן: תכנון המס צריך לקחת בחשבון שנסגרו שוקי אג"ח והלוואות מהבנקים

אורה קורן

30.11.2008 / 11:17

יצחק צ'יקורל: יש לבצע תימחור חדש של אופציות לעובדים



ממשלת ישראל מגלה הססנות בקבלת החלטות ומגיבה לאט מדי ומעט מדי בכדי לנווט בהצלחה את המשק בשעת משבר" - כך אמר היום יגאל ברייטמן, יו"ר פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט ברייטמן אמגור זהר בכנס בנושא המס. בנוסף הדגיש כי המציאות הכלכלית החדשה שינתה את המודל העסקי המוכר ואיתו את מדיניות תכנון המס. "התקופה מכריחה אותנו לבחון מחדש את המודל העסקי ולראות אם הוא ישים במציאות הכלכלית החדשה. אם לא, אנחנו לא נשרוד ותכנון המס לא יהיה אפקטיבי. אם בעבר יכולנו לקחת בתכנוני המס את שוק ההון וזמינות הכסף בהנפקת אג"ח וגיוסי הון בבנקים - מי שחושב שהוא יכול לעשות את זה הוא בבעיה. כי לא יגיע לשום מקום", הוסיף. עוד אמר ברייטמן כי שיווי המשקל בעולם משתנה מהר מאוד. "היום צריך להסתכל על השוק הסיני כשוק למכירה, לא ליצור, וזה צריך להתבטא גם בתכנון המס", הוסיף.



יצחק צ'יקורל, מנהל המחלקה למיסוי בינלאומי בקבוצה, אמר כי יש לבצע תימחור חדש של אופציות לעובדים, אם כי מס הכנסה מקשה על כך. "אין חברת היי-טק שלא מקצה אופציות, אולם בגלל המשבר הן יוצאות מחוץ לכסף. האופציה נועדה לא רק להטבה כלכלית לעובד, אלא גם לייצר תחושת הזדהות ושייכות של העובד לחברה. זה אמור לייצר נאמנות למקום העבודה", אמר צ'יקורל. "אלא שבמצב הנוכחי עובדים נשארים עם מכשיר שלא מגשים את המטרה. חברות יכולות לבטל ולהקצות אופציות חדשות אבל זה מסורבל ארוך ויקר. לחלופין, ניתן לקחת את התכנית שאושרה ולערוך תיקון ולהפחית את מחיר המימוש לחצי. אלא שעמדת רשויות המס לא תמיד ברורה בעניין. מס הכנסה כרגע רואה בתימחור מחדש של תוספת המימוש תכנית חדשה במובן שהוא מבקש להאריך בשנתיים את משך המימוש. זה גורם נזק לעובדים. מה הטעם לכלוא את האופציה לעוד שנתיים?", הוסיף צ'יקורל.



פנחס קימלמן, המשנה למנכ"ל הכספים באסם, אמר כי בתקופת המשבר יש להקפיד יותר על מדיניות תזרים המזומנים, כולל היכולת לפרוע הלוואות. "צריך להפעיל בקרה הדוקה יותר. בקרה של אחת לחודש צריכה להפוך לאחת לשבוע. צריך לבחון ולצמצם השקעות ברכוש קבוע ולבחון את מדיניות הדיווידנדים. כי דיווידנד פירושו פגיעה בתזרים המזומנים של החברה, וצריך לבחון את דחיית הדיווידנדים לשנים הבאות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully