וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: צפי להיחלשות של השקל מול הדולר עקב בריחה של המשקיעים מסיכונים

TheMarker

30.11.2008 / 11:14

בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל נמצא הקיטון בעודף בחשבון השוטף, החשש מהאטה כלכלית בישראל ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל, שכנראה יימשכו, למרות שיעד היתרות הושג



השקל התחזק השבוע אל מול הדולר, במקביל למגמת היחלשותו של האחרון מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי. השבוע הודיע נגיד בנק ישראל על הפחתה נוספת של הריבית השקלית, בשיעור של 0.5%, לרמה של 2.5% בלבד. זוהי רמת הריבית הנמוכה ביותר שנרשמה בישראל אי פעם. בעקבות זאת פער הריביות בין השקל והדולר הצטמצם להיקף של 1.5% בלבד.



להערכת האנליסטית תמר ברינקר מבנק הפועלים, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל מונה ברינקר את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, החשש מהאטה כלכלית בישראל ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל, שכנראה יימשכו, למרות שיעד היתרות הושג.



הדולר נחלש השבוע מול רוב המטבעות העיקריים, על רקע תוכניות חדשות של ממשלת ארה"ב לעודד את הצריכה, שמיתנו במקצת את החששות של המשקיעים והקטינו את הביקוש לדולר כמטבע מקלט. הדולר סבל השבוע בנוסף גם מפרסום על התכווצות כלכלית בארה"ב. השבוע פורסם בעדכון השני משלושה, כי כלכלת ארה"ב התכווצה ברבעון השלישי השנה בשיעור של 0.5%, הגבוה ביותר זה שבע שנים, משנת 2001 לאחר נפילת התאומים.



הצריכה הפרטית בארה"ב צנחה בקצב הגבוה ביותר זה 28 שנה, כאשר האזרח האמריקני סובל מעלייה באבטלה והצניחה במחירי הדירות. הצריכה הפרטית מהווה כשני שליש מהפעילות הכלכלית בארה"ב. ההתכווצות הכלכלית צפויה להמשך ברבעון הרביעי ולגלוש גם לשנת 2009.



בעקבות הדברים ההערכות בבנק הפועלים הן שנגיד הפדרל ריזרב ימשיך להפחית את הריבית, שנמצאת כיום ברמה של 1% בלבד. הציפיות הן להפחתה של 0.5% בחודש דצמבר והפחתה נוספת של 0.25% בחודש ינואר, עד לרמה כמעט אפסית. השבוע פורסם כי מחירי הבתים בארה"ב צנחו בחודש ספטמבר בשיעור של 17.4%, לעומת תקופה מקבילה אשתקד. היקף המכירות של בתים חדשים שוב ירד מתחת ל-5 מיליון.



בשבוע הבא יפורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה. כמות המועסקים הלא חקלאיים צפויה לרדת בחודש נובמבר בהיקף של 268 אלף איש, לאחר ירידה בהיקף של 240 אלף מועסקים בחודש קודם. כמות המועסקים בייצור צפויה להצטמצם בהיקף של 78 אלף איש, לאחר ירידה בהיקף של 90 אלף איש בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות בחודש אוקטובר רמה של 6.7%, מרמה של 6.5% בחודש קודם.



השכר הממוצע לשעת עבודה צפוי לעלות בשיעור של 0.2%, לאחר עלייה בשיעור דומה בחודש קודם. כמו כן יפורסם מדד מנהלי הרכש, שצפוי לרדת בחודש נובמבר לרמה של 37.6 נקודות, מרמה של 38.9 נקודות בחודש קודם. רמה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית, רמה מתחת ל- 40 נחשבת נמוכה במיוחד.



מדד מנהלי הרכש למגזר הלא יצרני צפוי לרדת לרמה של 42.2 נקודות, מרמה של 44.4 נקודות בחודש קודם. בנוסף יפורסם היקף ההזמנות ממפעלים, שצפוי לרדת בשיעור של 1.9% בחודש אוקטובר, בהמשך לירידה בשיעור של 2.5% בחודש קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully