וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד צפויה להשפיע מתקפת הטרור בהודו על הרופי ועל כלכלת חצי האי

TheMarker

30.11.2008 / 11:49

בשלוש השנים האחרונות צמחה כלכלת הודו בשיעור שנתי ממוצע של מעל ל-9%. בעקבות ההאטה בקצב הצמיחה והמשבר האשראי הגלובלי, הפחית הבנק המרכזי המקומי את הריבית בשיעור של 1.5%, לרמה של 7.5%


לאחר שבשבוע שעבר צנח שער הרופי מול הדולר לרמת שפל חדשה, השבוע התהפכה המגמה והרופי התאושש במקצת, במקביל להיחלשותו של הדולר מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי. ביום שישי הבא צפוי להתפרסם שיעור הצמיחה בהודו לרבעון השלישי וההערכות בממשלתיות מדברות על צמיחה של 7%-7.5% ברבעון ובשנה הפיסקלית כולה. שנת הכספים מסתיימת בהודו במרץ, לשנת 2009/10 ההערכות הממשלתיות מדברות על האטה נוספת בצמיחה לרמה של 7.3% - 7.4%.

בשלוש השנים האחרונות צמחה כלכלת הודו בשיעור שנתי ממוצע של מעל ל-9%. בעקבות ההאטה בקצב הצמיחה והמשבר האשראי הגלובלי, הפחית הבנק המרכזי המקומי את הריבית בשיעור של 1.5%, לרמה של 7.5%. הורדת הריבית התאפשרה הודות להתמתנות האינפלציה. משיא של 13% שנרשם בחודש אוגוסט, רמת האינפלציה ירדה ל-8.9%, וההערכות הן כי השנה תסתיים ברמת אינפלציה של 7%.

היעד של הבנק המרכזי עומד על 5%. ממשלת הודו מעריכה כי הכלכלה המקומית לא תגלוש למיתון, אך אם הצמיחה תואט מתחת ל-6%, תרשם עלייה ברמת האבטלה. עם פרוץ מתקפת הטרור סגרה הממשלה את הבורסות המקומיות ואת שוק החליפין, כך שטרם באו לידי ביטוי השלכות האסון עליהם.

בכיר בממשלת הודו: "התקפת הטרור על בית חב"ד נועדה לפגוע בקשרים העסקיים המתהדקים בין ישראל להודו"

לאחר מתקפת הטרור: בורסת מומבאי יורדת ב-1.2% ביום המסחר הראשון

למרות הטרור - מארק מוביוס לא משנה את דעתו על הודו: "זה לא יכול להשפיע על החלטתנו היכן להשקיע"

התחושה היא של 11 בספטמבר ההודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully