וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת איטליה תגביל את הריביות על המשכנתאות במסגרת תוכנית התמריצים לכלכלה המקומית

סוכנויות הידיעות

30.11.2008 / 12:00

הבנקים יקשרו את הריביות המשתנות לריבית של הבנק המרכזי של אירופה, במקום לריביות הבין בנקאיות



ממשלת איטליה הורתה לבנקים להגביל את הריביות על המשכנתאות, כחלק מהתוכנית לעידוד הכלכלה המקומית בשווי 80 מיליארד יורו (102 מיליארד דולר). ממשלת איטליה הורתה לבנקים במדינה לקשר את הריביות המשתנות החדשות של המשכנתאות לריבית של הבנק המרכזי של אירופה, במקום לריביות הבין בנקאיות - אשר עלו מאוד בעקבות מחנק האשראי. בנוסף הודיעה ממשלת איטליה כי תגביל את הריבית המשתנה על המשכנתאות ל-4% ותפצה את בעלי הבתים בסכום כסף השווה לפער בין הריבית המשתנה הישנה לריבית המשתנה החדשה.



מרבית הבנקים באיטליה מקשרים את הריבית המשתנה על המשכנתאות לריבית הבין בנקאית האירופית (יוריבור) לשלושה חודשים או לשישה חודשים, וגובים פרמיה של 0.6%-2%, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.



תכנית התמריצים האיטלקית, אשר פורסמה לראשונה לפני כחודש על ידי שר האוצר האיטלקי ג'וליו טרמונטי, כוללת הטבות מס לתאגידים, בקרה על היטלי הכבישים ועל תעריפי החשמל והמים. ממשלת איטליה תקפיא את מחירי אגרות הכבישים למחצית הראשונה של 2009 ותשנה את הדרך בה מחושבות העלאות תעריפי החשמל והמים.



ממשלת איטליה אישרה גם תשלום חד פעמי של עד 1,000 יורו למשפחות בעלות הכנסה נמוכה, במטרה לעודד את הכלכלה האיטלקית לקראת עונת הקניות לחגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully