וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של כ-50 מיליון שקל ממכירת ניפסון הובילו את פולאר תקשורת להפסד של 59 מיליון שקל ברבעון

יובל מעוז

30.11.2008 / 12:58

החברה פועלת לדחיית תשלום חוב בנקאי של 23 מיליון שקל


מקבוצת שרם פודים קלנר, רושמת הפסד של 59.6 מיליון שקל ברבעון השלישי בעקבות השקעתה בחברת הדפוס ניפסון, ויחד עם עליית המדד וירידת שער הדולר. ההפסד ברבעון זה הוא לעומת הפסד של 16.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. החברה מציינת כי היא צריכה לפרוע בדצמבר סכום של כ-23 מיליון שקל על הלוואה מבנק. פולאר מדווחת כי היא נמצאת במשא ומתן לדחיית פרעון הסכום. בנוסף, אמורה החברה לפרוע באוגוסט 2009 תשלום של 36 מיליון שקל על קרן וריבית של אג"ח.

פולאר, שמכרה 45% ממניותיה בניפסון לחברה בלגית, רשמה על המכירה הפסד של כ-49.6 מיליון שקל ברבעון. ניפסון, העוסקת בפיתוח ובמכירה של מדפסות דיגיטליות להדפסות במהירויות גבוהות, נקלעה לקשיים וסבלה מהפסדים ומתזרים שלילי במחצית הראשונה של השנה. פולאר צפויה לרשום על השקעתה בפולאר הפסד של 8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי. פולאר תקשורת רשמה ברבעון השלישי הפסד של כ-8.6 מיליון שקל על השקעתה בריטליקס, לאור ירידה מתמשכת ומהותית בשווי ההשקעה בחברה.

הכנסות החברה קטנו ב-72% ל-9.1 מיליון שקל בסוף הרבעון לעומת 33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ממכירות ושירותים קטנו ב-65% ל-7 מיליון שקל לעומת 20.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, כתוצאה ממכירת חברת סימטרון, העוסקת בתוכנה גראפית, ברבעון השני.

הוצאות המימון נטו של החברה הסתכמו ב-7 מיליון שקל לעומת רווח מהכנסות מימון של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המימון ברבעון הושפעו מעלייה במדד המחירים לצרכן, המעלים את ההוצאות על איגרות חוב והלוואות, ומירידה בשער הדולר.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה ירדו ל-8.6 מיליון שקל לעומת 42.6 מיליון שקל בסוף 2007. הירידה נובעת מפרעון הלוואה, תנודות בשערי מט"ח על יתרונות מזומנים, והצגת נכסי ניפסון תחת "נכסים של קבוצת מימוש המוחזקת למכירה".

פולאר תקשורת, הנמצאת בניהולו של המנכ"ל רימון בן-שאול ויו"ר הדירקטוריון יצחק שרם, היא חברת החזקות הפעילה בתחומי ההיי-טק, ביו-טק ותקשורת. מתחילת השנה נפלה מניית החברה ב-83%.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully