וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: המומלצות להשקעה - איגרות חוב צמודות מדדי בינוני של 4-7 שנים

TheMarker

30.11.2008 / 12:59

על רקע רמת התשואות הגבוהה שגלומה בהן למרות ציפיות האינפלציה הנמוכות



להערכת כלכלני בנק הפועלים תשואת המק"מ לשנה מגלמת כיום תשואה ברוטו של 2.68% והמק"מ בתשואתו הנוכחית אינו מעניין להשקעה. המסחר בגילונים בשבוע המסחר באחרון, התנהל בצל תוכניות האוצר, כשמרביתם בעליות שערים קלות, כאשר גילון 817 רשם עליה חדה של 2% בקירוב.



לאחר תקופה ארוכה בה נהגו באוצר להנפיק מדי חודש את הסדרה החדשה של גילון 817, הוחלט לא לבצע הנפקה של הסדרה במהלך חודש דצמבר. בשלב זה, הסדרה הגיעה להיקף של 9.5 מיליארד שקל.



לדברי האנליסטית אורלי ניר מבנק הפועלים "בטווח הקצר הגילונים עלולים להמשיך לסבול מסנטימנט שלילי, על רקע תחזיות להמשך הפחתות ריבית, אך מנגד צריך לזכור כי הגילונים מגלמים תוספות תשואה נאות על פני המק"מ, אשר יפצו את המשקיעים בטווח ארוך".



כחלק מאסטרטגיה של שמירה על מח"מ השקעה קצר ונזילות גבוהה, סבורים בבנק הפועלים כי הגילונים ראויים להשקעה בהתחשב בתוספות התשואה הגלומות בהם, אם כי משקלם בתיק צריך להיות נמוך.



השחרים מומלצים לדברי כלכלני הבנק במח"מ עד 4.5 שנים. על רקע הפחתת ריבית בנק ישראל ותוכנית נוספת של האוצר שהתגבשה במהלך השבוע האחרון (שעד כה טרם אושרה), נסחרו איגרות החוב השקליות בעליות שערים ובמחזורים גבוהים. השחרים הארוכים עלו בבכ-2.50% בממוצע.



אמנם עקום השחרים התמתן מעט אך עדיין משקף כיום פער גבוה של 2.66% בין האיגרת לשנה לבין האיגרת לעשר שנים (לעומת 3% לפני כשבוע). בבנק הפועלים דבקים באסטרטגיה של משקל עודף לאפיק השקלי על פני האפיק הצמוד, בתקופה הקרובה.



לדברי ניר "הגורמים המרכזיים אשר יוסיפו לתמוך באפיק השקלי הם: חשש מפני האטה בצמיחת המשק המקומי מעבר לתחזיות הנוכחיות, וצפי למדדים שליליים בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, מאחר והשווקים מאוד תנודתיים, אנו ממליצים שלא להאריך את מח"מ ההשקעה. לפיכך, אנו ממליצים לשמור על מח"מ קצר-בינוני עד שחר 2682".



בנוגע למגמה קיצרת הטווח של איגרות החוב צמודות המדד, תוכנית ההנפקות של האוצר לחודש דצמבר תכלול גיוס של 5 מיליארד שקלים לעומת פדיון צפוי של 8.4 מיליארד שקל (קרן בלבד). תמהיל ההנפקה מעט שונה מחודשים קודמים, לאור ההחלטה לגייס אגרות חוב ממשלתיות צמודות בהיקף של 0.5 מיליארד שקל בלבד, משמע 10% מההנפקה.



מדדי קצר עד 3 שנים אינם מומלצים להשקעה לדברי כלכלני הבנק. הירידות במחירי הסחורות והנפט במהלך החודש האחרון ממשיכות לאותת כי האינפלציה בחודשים הקרובים צפויה להיות נמוכה. בהסתמך על תחזית האינפלציה של הבנק לשלושת החודשים הקרובים, אשר מצביעה על ירידה מצטברת של המדד בכ- 1.10%, סבורים בנק הפועלים כי האפיק הצמוד הקצר אינו אטרקטיבי להשקעה.



מדדי בינוני של 4-7 שנים מומלצים להשקעה על רקע רמת התשואות הגבוהה שגלומה בהן למרות ציפיות האינפלציה הנמוכות. במהלך שבוע המסחר האחרון, חל תיקון חד והצמודים הבינוניים רשמו עליה של 2% בממוצע. לדברי ניר "ייתכן כי בטווח הקצר איגרות אלו תחזורנה לסבול מסנטימנט שלילי, על רקע הצפי למדדים נמוכים במיוחד, אולם עדיין אנו סבורים כי צמודים בינוניים צריכים להוות מרכיב עיקרי באפיק הצמוד".



מדדי ארוך של מעל 7 שנים אינם מומלצים להשקעה: על אף ציפיות האינפלציה הנמוכות של 2% בטווחים הארוכים, סבורים בבנק הפועלים כי אפיק זה פחות מומלץ להשקעה בשל התנודתיות הצפויה לאפיין איגרות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully