וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית האוצר עזרה לשוק אג"ח הקונצרני לסיים החודש בעליות: מדדי התל בונד טיפסו בעד 5% בנובמבר

נתן שבע

30.11.2008 / 13:14

השחרים הארוכים עלו ב-5% לאור מהלך הורדת הריבית החד; הגלילים הארוכים הוסיפו 2%


איגרות החוב הקונצרניות מתאוששות גם היום. מדדי התל בונד עולים בשיעורים של 0.6%-0.5%. בשבועיים האחרונים של החודש החזירו מדדי התל בונד את מרבית הירידות שרשמו מתחילת החודש ואף הצליחו לטפס. הצפייה לתוכנית כל שהיא של האוצר לחילוץ שוק איגרות החוב, תוכנית שעליה הכריז האוצר בשבוע שעבר, עזרו לשוק איגרות החוב להתאושש. גם העליות בשבוע שעבר בבורסה עזרו לעליות.

מדד התל בונד 20 טיפס 2.1% ומתחילת השנה איבד 4.4%, התל בונד 40 עלה 5% ומהשקתו בפברואר איבד 20%, התל בונד 60 עלה 3.4% החודש ומהשקתו בפברואר איבד 12%. מהלך הורדות הריבית שהוביל בנק ישראל הוביל לעליות שערים בשוק איגרות החוב הממשלתיות לצד ריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים. איגרות החוב מסוג שחר לטווחים של תשע שנים ושלושה חודשים שומרות היום על יציבות אבל השלימו מהלך עלייה של 5.2% מתחילת החודש ובסה"כ עלה ב-8.6% מתחילת השנה.

איגרות החוב הארוכות מסוג גליל עלו החודש ב-1.9% ומחקו את הירידה מתחילת השנה והניבו תשואה של 1.3% מתחילת השנה. היום מאבדות איגרות אלו 0.4%.

את עליות השערים מובילות היום במדד התל בונד 60 איגרות החוב של מסדרה ד' שעולה ב-4.1% והתשואה עליה יורדת ל-18.6%. מסדרה ה' מוסיפה 3.4% והתשואה עליה יורדת לרמה של 39%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully