וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף החיפוש

רוני מולה

30.11.2008 / 13:31

גילת פלג, פסיכולוגית חברתית מומחית באבחון מיון וגיוס עובדים מסבירה איך למצוא עבודה בצורה המהירה והאפקטיבית ביותר

פיטרו אתכם או התפטרתם מהעבודה ואתם יושבים בבית וגולשים באינטרנט, תוהים אחרי מקום העבודה הבא שלכם, שולחים קורות חיים למשרדים שונים ולמשרות שונות ומחזיקים אצבעות בכל פעם שהטלפון שלכם מצלצל. הבעיה מתחילה כששום דבר לא קורה ולא זז. הזמן עובר, והעו"ש בבנק לוחץ.

פתאום אתם מבחינים שפרטים מסוימים בקורות החיים שלכם, נשמעים לא מספיק מרתקים, ונראה שאולי הייתם צריכים להשקיע יותר. הנה כמה טיפים באדיבות גילת פלג, פסיכולוגית חברתית מומחית באבחון מיון וגיוס עובדים :

.

צרו קשר

היום הדרך הטובה ביותר למציאת עבודה היא לשבת מול דף חלק ולרשום שמות של עשרה אנשים שיש להם קשרים הכי טובים לכם במשק וכך להעביר קו"ח. אמנם פעולה כזו נראית לכם קצת מיואשת אבל היא מוכחת כפעולה שמשיגה בסופו של דבר את העבודה בצורה המהירה ביותר. לכן כדאי להשקיע בזה מאמץ מאוד גדול, ולא להרגיש בשום שלב 'לא נעים'.

האופציה השניה היא לפנות לחברת השמה, לדבר עם מישהי שהיא אחראית תחום שאיתה אפשר להיות בקשר כל כמה ימים. חשוב לנהל את התהליך בצורה מסודרת כך שמישהו שמחפש עבודה ידע כל פעם מה המצב שלו, ועוד יותר חשוב מכך, לדאוג שאחראית התחום שלך תזכור אותך ולא 'תזניח' את הבקשות שלך.

האופציה השלישית והמוכרת ביותר היא לפנות בצורה יזומה לאתרים שמאגדים את החברות בארץ בנושאים ספציפיים כמו הייטק . בצורה כזו, תוכל לפנות לחברה, גם כשהיא לא מפרסמת משרה פתוחה ולהציע את עצמך לפי החברה בה אתה מעוניין לעבוד.

שדרגו את קורות החיים שלכם

צריך להבין את המשמעות של קורות חיים, ולייחס את החשיבות הראויה. מבחינה ויזואלית עמוד קורות החיים חייב להיות לא עמוס, וכדאי ייכנס לעמוד אחד או עמוד וחצי. מבחינת הכותרת- היא צריכה להיות השם שלך בלבד, אין צורך בכתובת. רצוי שתצוין כתובת האימייל בנוסף לשם המלא, וכן, לשים את הכותרת בראש העמוד באמצע, לא בצד.

אם פונים לכיוון לימודים אז כדאי שהשכלה תהיה בתחילת עמוד אבל אם לתעשייה, אז ניסיון תעסוקתי הוא הראשון. חשוב שיהיה רצף כרונולוגי מהיום אחורה, ובמידה ופוטרת אז אפשר לרשום היום ולא חובה לרשום שפוטרת.

בשורה מודגשת רשום שם החברה הארגון והתפקיד שביצעתי ומתחת כמה שורות, לכתוב את הכותרות של מה שעשית. אין צורך להכנס בפירוט יתר. לא להשתמש במונחי פנים ארגוניים. ל
לאחר מכן תופיע השכלה, באותו פורמט של אוניברסיטה וסוג התואר. גם מהיום אחורה. אם אדם נמצא עדיין בתהליך לימודים, חשוב לציין שאתה עדיין לומד. מתחת לזה גם להוסיף קורסים והשתלמויות, לאחר מכן שירות צבאי, היכרות וידע עם מחשבים ושפות. כמו כן, כדאי להוסיף כמה מילים על עצמך, עדיף שיהיה בנימה אישית אבל לא לתת רשימת תכונות.

איימת הראיון

נאמר וצלחתם את טראומת שליחת קורות חיים ומישהו מהמשרדים חזר אליכם כדי לקבוע ראיון עבודה. ישנם כמה דברים שכדאי או אסור לעשות לחלוטין בראיונות עבודה:

מה שחשוב זה לקרוא מראש על מי שאתה מגיע אליו, לראות מול מי אתה עומד, לעשות הערכה של הראיון וכו'. אני גם מציעה הכנה של שאלות יותר קשות כמו למה פוטרת, למה דווקא אתה, מה התכונות הרעות שלך, ביקורת שנמתחה עלייך וכו'. לפעמים ההכנה המוקדמת היא יותר טובה ויותר אפקטיבית. חשוב להגיע בזמן, ואפילו כמה דקות לפני הראיון, אם מציעים לך לשתות משהו, גם אם כרגע סיימת לשתות, ענה בחיוב כי אז זה הזמן לסמול טוק עם הבוס.

בזמן הראיון לא להחזיק ביד עט או טבעות כדי להיות מרוכזים ולא לשחק עם דברים את התיק שאיתו אתם באים כדאי לשים בצד לידך, ולדאוג לא לשים מחברות על השולחן או כל פריט אחר שלכם.
השיחה צריכה להתנהל בנינוחות. ברגע שלך נעים ונוח אז גם למראיין שלך, ואז הסיכויים טובים לגבי ההשמה שלך. בדרך כלל הרגע הבעייתי הוא בקשה של המראיין לספר על עצמך, אז כדאי לפתוח בנימה אישית: קצת לספר על איפה נולדת וגדלת ואז קצת על הניסיון התעסוקתי, שלא יעלה על 2 דקות. בנוסף, חשוב לא לדבר סרה על מקום העבודה האחרון או על הבוס שהיה לכם, ולהתכונן לשאולות של ציפיות שכר וזמינות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

על תנאי

הגעתם לשלב המיוחל בו רוצים אתכם לעבודה, עברתם כמה סינונים ראשוניים של המערכת, ועכשיו הגיע הרגע בו אתם צריכים להכנס עם מעבידיכם לעתיד למשא ומתן על תנאי ההעסקה. אם תעשו את זה נכון, תזכו לתנאים שאתם רוצים.

אדם במקצוע שלו צריך לעשות הכנה ולדעת מה משולם במשק וכך להוציא את ציפיות השכר שלו. לשאלה לענות בתשובה אמיתית. כדאי להגיד במשפט: 'סדר גודל של'- כאשר שואלים אתכם על שכר, וכך יודעים שאתה גמיש. זו תשובה מעודנת ולא נוקב במספר מסוים. בנוסף, לא כדאי לחתום על חוזה באותו מעמד, תמיד לקרוא עם עצמך (בבית) ואפילו להיעזר בעורך דין. אם יש דברים שלא ברורים, אז כדאי לחזור לחברת ההשמה וכך לחזור ולדבר על כל התנאים הסוציאליים.

לבסוף, טיפ כללי- לנסות וליצור את הבולטות והייחודיות שלך אל מול של קורות החיים שיש בשוק. אתה חייב לחשוב למה שיבחרו אותי ולא את אחרים, חייב להיות ברמת מודעות, ואם אתה לא יודע את זה, אז תפנה לייעוץ מקצועי שיעשה זאת עבורך. ולהשתדל להגיע לראיון כדי שיפגשו אותך פנים מול פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully