וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל סיים לרכוש 10 מיליארד דולר אולם הוא צפוי להמשיך לרכוש 100 מיליון דולר מדי יום

טל לוי

30.11.2008 / 13:55

בבנק כותבים כי נערך עדכון של גודל יתרות המט"ח הרצוי והוא עומד על 40-44 מיליארד דולר


בנק ישראל סיים ביום שישי להוציא את תכניתו לרכישת 10 מיליארד דולר וכעת עומדות יתרות המט"ח של מדינת ישראל על כ-36.5 מיליארד דולר. עם זאת, הבנק ימשיך לרכוש מדי יום 100 מיליון דולר בשוק.

בנק ישראל הודיע כבר מספר פעמים כי הוא עשוי להמשיך לרכוש דולרים בשוק בהתאם להחלטתו וכעת נראה שהחלטה זו כבר תצא לפועל. מבנק ישראל נמסר, כי נערך עדכון של גודל היתרות הרצוי והוא עומד על 40-44 מיליארד דולר. הבנק ימשיך איפה בתכנית הרכישות בקצב של 100 מיליון דולר ליום. בנק ישראל ימשיך לבחון תכנית זו מעת לעת, תוך התחשבות בתנאי השוק המשתנים.

היתרות גדלו ב-10 מיליארד דולר

ב-24 במארס הודיע בנק ישראל כי יפעיל תכנית להגדלת יתרות המט"ח של ישראל ב-10 מיליארד דולר במשך שנתיים באמצעות רכישת 25 מיליון דולר מדי יום. באותם ימים הסבירו בבנק כי לישראל יתרות מט"ח בהיקף של 28 מיליארד דולר וכי "לאחר בחינה מעמיקה שנערכה בבנק בחודשים האחרונים, החליט הבנק להגדיל את יתרות המט"ח לרמה שבין 35 ל-40 מיליארד דולר". הבנק הסביר כי הגדלת היתרות היא "לנוכח צורכי המשק, על רקע הצמיחה המהירה בתוצר בשנים האחרונות והשתלבותו ההולכת וגדלה בכלכלה העולמית ובמערכת הפיננסית הגלובאלית", אולם בשוק ההון רווחו הערכות כי מטרת ההתערבות היתה לתמוך בשער הדולר שקרס לרמה של 3.4 שקלים בלבד.

המהלך לא נשא פרי ושער הדולר המשיך לצנוח עד שב-10 ליולי הודיע הבנק כי ירכוש מדי יום כ-100 מיליון דולר בממוצע. מאז, הספיק הדולר להתחזק וביום שישי כבר נקבע שערו היציג על 3.92 שקלים לאחר שבימים האחרונים כבר הגיע לרמה של 4 שקלים.

בבנק נזהרו מלקשור את התערבות החדשה בשער החליפין וטענו כי "ההחלטה להגדיל את קצב הרכישות התקבלה לאחר שהתכנית להגדלת היתרות נבחנה על רקע תנאי השוק הנוכחיים והשינוי המצטבר המהיר בשער החליפין של השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully