וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: סטרלינג עמדה באבן דרך ותוכל לשחרר 40 מיליון שקל מפיקדון למרות שאין הזמנה חתומה

שרון שפורר

30.11.2008 / 14:24

רק מחר תדע החברה אם קיבלה הזמנה או לא; בינתיים ישוחרר הכסף שנועד להבטיח את החזר הקרן למשקיעים


בית המשפט קבע היום כי חברת סטרלינג תוכל לשחרר את הכסף המופקד כפיקדון אצל נאמן בסך 40 מיליון שקל, למרות שבעלי האג"ח הורו לנאמן שלא לשחררו. מחר צפויה סטרלינג על פי דיווחים קודמים שלה, לקבל תשובה סופית האם ההזמנה למוצריה בהיקף של למעלה מ-50 מיליון דולר עליה דיווחה לפני מספר חודשים אכן התקבלה או לא - אלא שעל פי תשקיף ההנפקה של החברה לפני כשנה וחצי ב-30 בנובמבר פג תוקף היעד של החברה לעמידה באבן דרך של הזמנה זו.

בסטרלינג, המפתחת אנטנות שנועדו לאפשר שימוש באינטרנט במטוסים, טענו כי החברה עמדה באבן הדרך של התשקיף, שכן לפיה אין צורך בהזמנה חתומה אלא רק בבחירה שלה באופן ראשוני כפי שנוסח בתשקיף: "מובהר כי בחירת החברה לספק מערכות כאמור הינה שלב התחלתי ואינה מהווה התחייבות בלתי חוזרת של המזמין לבצע את ההזמנה מהחברה בסופו של התהליך".

למעשה, יכול להיות שמחר יתברר כי לסטרלינג אין באמת הזמנה למרות שעמדה באבן הדרך בתשקיף, כך שכספי הפיקדון שהיו אמורים להבטיח חלק מהחזר הקרן לבעלי האג"ח של החברה, בכל זאת ישוחרר אליה. אין ספק שכספי הפיקדון עשויים להציל את סטרלינג שמצבה הפיננסי קשה.

סטרלינג, שנשלטת על ידי אלרון מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ושכיו"ר שלה משמש דן חלוץ, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם 5.8 מיליון שקל, ובכך צברה הפסדים מאז תחילת 2007 של 38 מיליון שקל מ-2007 ועד ספטמבר 2008. החברה הונפקה עם גירעון של 2 מיליון שקל בהונה העצמי אלא שמאז הוא התרחב ל-18.7 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי. לעומת גירעון זה, לחברה יש התחייבויות של 65 מיליון שקל. שווי השוק של החברה צנח בשנה האחרונה ב-70% והיא נסחרת כיום לפי שווי של 19 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully