וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד של 80 מיליון שקל

אתי אפללו

30.11.2008 / 14:36

הסיבה העיקרית להפסדים - ירידות בשוקי ההון, שגרמו להפסדים כבדים מהשקעות גם בתחום ביטוח החיים ובנוסטרו


חברת הביטוח של משפחת המבורגר מסיימת את הרבעון השלישי עם הפסד של 80 מיליון שקל. מתחילת השנה מציגה הראל רווח קטן של 4 מיליון שקל. עם זאת, ההפסד של הראל הוא גבוה יותר, וחלקו נזקף לקרנות הון ולא לרווח והפסד. ויחד עם הפסדים שנרשמו לקרנות הון מציגה הראל מתחילת השנה הפסד של 103 מיליון שקל.

הסיבה העיקרית להפסדים היא הירידות בשוקי ההון, שגרמו להפסדים כבדים מהשקעות גם בתחום ביטוח החיים וגם בנוסטרו, ולירידה בהכנסות מדמי ניהול בפוליסות המשתתפות ברווחים. לאחר תאריך המאזן המשיכו השווקים לרדת, ובאוקטובר-נובמבר נגרמו להראל הפסדים בגין הירידות הללו בגובה של 170 מיליון שקל. הפסדים אלו נזקפים להון העצמי של הראל.

הפחתה במותג הראל פיא

בתחום החיסכון ארווך הטווח מציגה הראל מתחילת השנה הפסד של 15 מיליון שקל. ברבעון השלישי הפסידה הראל 50 מיליון שקל מהתחום. אחת הסיבות להפסד היא עסקת בזק - עסקה בה מקבלת הראל מבזק סכום קבוע ומתחייבת לשלם קיצבה מידי חודש לגמלאי בזק. ברבעון האחרון נוצר פער בין התשואה שהצליחה הראל להשיג על השקעת הכסף שהיא מקבלת מבזק, לבין גובה הקיצבה שהיא אמורה לשלם. למעשה, מתחום ביטוח החיים עצמו הפסידה הראל מתחילת השנה 85 מיליון שקל. מה שמקזז את ההפסדים הם ההכנסות מפנסיה ובעיקר מפעילות הגמל, שתרמה לקבוצה 62 מיליון שקל מתחילת השנה.

בתחום הביטוח הכללי מציגה הראל רווח מתחילת השנה גם בתחום ביטוח הרכב, ובעיקר בתחום ביטוח הבריאות, שהכניס מתחילת השנה לקבוצה רווחים בגובה 118 מיליון שקל. ההפסדים שמציגה הראל נובעים בעיקר מתחום הפיננסים - שם בנוסף להפסד מהפעילות בקרנות הנאמנות רשמה הראל הפסד בגובה 79 מיליון שקל עקב הפחתות שביצעה בעיקר במותג הראל פיא, וגם במותג רקאנטי – אותו מחקה. כמו כן רשמה הראל הפסדים שנובעים מהוצאות מימון שהסתכמו בינואר-ספטמבר ב-83 מיליון שקל.

לחיזוק ההון העצמי- הלוואות בגבה 400 מיליון שקל

את הרבעון השלישי סיימה הראל עם גירעון של 90 מיליון שקל בהון העצמי המינימלי הנדרש ממבטח. הראל ביצעה הזרמה של הון ראשוני בהיקף של 100 מיליון שקל, והזרמה של הון משני בהיקף 50 מיליון שקל. כמו כן תיקנה הראל חריגה בנכס לא מוכר לצרכי ההון העצמי, דבר שהוסיף 62 מיליון שקל להון העצמי שלה. עם פרסום הדו"חות עמדה הראל על עודף הון של 122 מיליון שקל מההון המינימלי שנדרש ממבטח. בנוסף עשתה הראל מספר צעדים לחיזוק ההון: הראל גמל, הראל פנסיה וכן פעילות הנדל"ן של הראל, ירוכזו תחת הראל ביטוח, ויעברו להיות חברות בנות של הראל ביטוח. דבר זה יוסיף עוד 150 מיליון שקל להון העצמי של הראל ביטוח.

כמו כן להראל יש עודף הון של כ-140 מיליון שקל שגויס בעבר בכתבי התחייבויות ולא נוצל. בנוסף, לאחר תום הרבעון השלישי נטלה הראל הלוואות בנקאיות בהיקף של 400 מיליון שקל (200 מיליון שקל נלקחו מבנק לאומי). מניית הראל איבדה כ-50% מתחילת השנה, והחברה נסחרת על פי שווי שוק של 2.3 מליארד שקל, מה שהופך אותה לחברת הביטוח השנייה בגודלה במונחי שווי שוק.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully