וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי מכרה כמחצית מאחזקותיה ב-GVT ברזיל לשאול שני תמורת 180-58 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

30.11.2008 / 14:51

אי.די.בי תרשום רווח של 29-11 מיליון שקל בגין מימוש אחזקותיה בחברת התקשורת הברזילאית


לאחר מספר דחיות וחששות לביטול העסקה נוכח תנאי השוק הקשים, השלימו במוצאי שבת האחרון, ו מקבוצת אי.די.בי, את מכירת כמחצית מאחזקותיה בחברת GVT אנטילס לקבוצת סווארט (Swarth) של שאול שני. GVT אנטילס מחזיקה בחברת GVT הולנד, שמצידה מחזיקה ב-22.9% בחברת GVT ברזיל הציבורית. המכירה נעשתה בתנאים פחות אטרקטיוויים עבור אי.די.בי, ואם תושלם העסקה לפי התנאים החדשים, יקבלו בגינה אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות סכום מצטבר הנאמד בשלב זה בין 58 ל-180 מיליון שקל. אי.די.בי פיתוח צפויה לרשום עם השלמת העסקה רווח כולל של כ-29-11 מיליון שקל (כולל את חלקה ברווח של 19-7 מיליון שקל שתרשום דסק"ש).

אי.די.בי פיתוח ודסק"ש החזיקו לפני העסקה כל אחת ב-16.44%. כעת יוותרו הצדדים עם אחזקה של כ-8% (כל אחת) ב-GVT ברזיל, אותה ינסו לממש לכשהתנאים בשווקים יאפשרו זאת. שני צפוי עם השלמת העסקה החדשה, להגדיל את אחזקתו ב-GVT ברזיל, לכ-25%.

GVT, שהוקמה בשנת 1999, עוסקת במתן שירותי תקשורת מבוססי רשת בברזיל, הכוללים שירותי טלפוניה, שירותי חיבור מהיר לאינטרנט, שירותי מולטימדיה, שירותי שיחות קוליות על גבי רשת נתונים ושירותי תקשורת נתונים לעסקים. שווי שוק של החברה עומד כיום על כ-1.5 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה, מכרה GVT הולנד לשני 5 מיליון מניות של GVT ברזיל, המהוות כ-3.9% מהון המניות המונפק של של החברה הברזילאית, במחיר של 21.5 ריאל ברזילאי למניה (כ-9.24 דולר למניה). מדובר במחיר הנמוך בכ-20.4% ממחיר הסגירה של GVT ברזיל בבורסת סאו פאולו ביום שישי האחרון, ובתמורה כוללת של כ-46.2 מיליון דולר. סכום זה אמור לעבור מ-GVT הולנד ל-GVT אנטילס, שמצדה תבצע סוג של רכישה עצמית ותרכוש מידי אי.די.בי פיתוח ומדיסקונט השקעות (מכל אחת מהן) כ-8.5% מהון המניות המונפק של GVT אנטילס.

שלב זה של העסקה במקור (כפי שפורסם באמצע ספטמבר האחרון) היה אמור להתבצע לפי מחיר של 29.75 ריאל ברזילאי - שהיווה אז דיסקאונט של כ-20% לעומת מחירה של GVT ברזיל באותה תקופה.

לבעלי המניות האחרים של GVT אנטילס, מוקנית זכות הצטרפות למכירת מניות GVT אנטילס על פי ההסכם. לפי ההערכות מלבד חברת גילת לוויינים המחזיקה כ-1% מ-GVT ברזיל, שצפויה לממש זכות סירוב למכירת אחזקותיה, יתר בעלי המניות עשויים להצטרף לאי.די.בי פיתוח ודסק"ש ולממש חלק או את כל אחזקותיהן בחברה הברזילאית. בעקבות כך, בשלב זה אי.די.בי פיתוח ודסק"ש אינן יודעות בוודאות את התמורה שתתקבל מן העסקה ואת הרווח המדויק שיירשמו בעקבות כך. השלמה סופית של העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים עד ליום 15 בינואר 2009 (עם אפשרות להארכה של 45 יום).

התנאים המתלים הללו כוללים מלבד אישורים רגולטוריים, בין היתר גם ששער מניית GVT ברזיל לא יירד מתחת ל-17 ריאל (העומד כיום על 27) במהלך 4 ימי מסחר לפני סגירת העסקה, שמדד הבורסה בברזיל (Brazilian BOVESPA Index) לא יירד ביותר מ-25% עד לסגירת העסקה, וכן ששער החליפין של הריאל הברזילאי ביחס לדולר (אשר בעל מתאם גבוה למדד הברזילאי ) לא יירד אל מתחת לסף מסוים.

בעקבות המצב בשווקים, ביטלו הצדדים את השלב השני של העסקה, במסגרתו GVT העניקה לסווארט אופציה לרכישת כ-4.66 מיליון מניות נוספות של GVT ברזיל, המהוות כ-3.6% מהון המניות של GVT ברזיל. זאת, בתמורה שהיתה אמורה להיות מבוססת על מחיר למניה הגבוה מבין שתי חלופות: 32.725 ריאל ברזילי, או 80% ממחיר הסגירה הממוצע של מניות GVT ברזיל במהלך ימי 30 מסחר.

אם שני חלקי העסקה היו מושלמים, אי.די.בי היתה אמורה לרשום רווח של 272-78 מיליון שקל. עבור השלב הראשון של העסקה אמורה אי.די.בי לרשום סכום הנע בין הפסד של כ-17 מיליון שקל לרווח של כ-91 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully