וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי רושמת הפסד נקי של 34 מ' ש' ברבעון עקב הפרשות בגין ירידת ערך של נכסי חברות בנות

מיכאל רוכוורגר

30.11.2008 / 14:58

זאת, לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל; רווח התפעולי גדל בכ-6% ל-102 מיליון שקל


חברת , שבשליטת שרי אריסון, סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2008 תוך המשך יישום תוכנית אסטרטגית, המובלת על ידי המנכ"ל החדש, עופר קוטלר (שנכנס לתפקיד לפני למעלה מחצי שנה לאחר ששימש בתפקיד דומה בחברת התשתיות דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל), ומתרכזת בהתמקדות ב-4 תחומי פעילות עיקריים: זכיינות, תשתיות, יזמות נדל"ן בארץ ובחו"ל ובתחום איכות הסביבה.

בעקבות כך ההשפעות של מימוש פעילויות שאינן בליבת העסקים של החברה וכן משבר האשראי בשווקים, הובילו את שיכון ובינוי להפסד נקי (המיוחס לבעלי המניות) ברבעון שלישי בהיקף של 34.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

עיקר ההפסד נובע נוכח הפרשות בסכום של 40 מיליון שקל בגין ירידת שווי הנכסים של חברות הבנות וכן בשל הוצאות תפעוליות בסך של כ-25 מיליון שקל בגין התחייבות שנוצרה כלפי עובדים בחטיבה אלקטרו-מכאנית חרות, שנמכרה ביולי האחרון. את ינואר-ספטמבר 2008 סיימה שיכון ובינוי עם עלייה ברווח הנקי של 78.8 מיליון שקל. זאת, בשל רווחי הון גבוהים יותר ממימוש של הנדל"ן להשקעה.

הכנסות של שיכון ובינוי מיזמות ומכירת קרקעות עלו ברבעון השלישי ב-50% לעומת הרבעון המקביל, ל-347 מיליון שקל. ההכנסות בתחום הסלילה ותשתית עלו ברבעון השלישי ב-12%, לעומת הרבעון המקביל, ל-528 מיליון שקל. סך ההכנסות מביצוע עבודות וממכירות גדלו ברבעון השלישי ב-19.4%, לעומת הרבעון המקביל, ל-1.2 מיליארד שקל. הכנסות החברה בינואר-ספטמבר 2008 עלו ב-15.7% , לעומת התקופה המקבילה, ל-3.3 מיליארד שקל.



רווח התפעולי של שיכון ובינוי גדל ברבעון השלישי בכ-6% , לעומת הרבעון המקביל, ל-101.9 מיליון שקל. בעקבות עלייה חדה בשיעור המדד שהגדילה את הוצאות המימון בגין אג"ח צמודות מדד, צמחו ברבעון השלישי ב-21.7%, לעומת הרבעון המקביל, ל-116 מיליון שקל.

עופר קוטלר ציין: "החברה ממשיכה להראות יציבות בתוצאותיה וביחד עם זאת בוחנת את השינויים בסביבה העסקית בארץ ובעולם. המצב העולמי מאתגר אך לקבוצה משאבים ויכולות אשר מאפשרים לה המתנה סבלנית עד להתבהרות התמונה". משמעות הדבר כי בשלב זה לא התקבלו בחברה החלטות מעשיות באשר לבצוע תוכנית התייעלות.

מניית שיכון ובינוי רשמה בשנה האחרונה תשואה שלילית של 57.6% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד שקל. איגרות החוב של שיכון ובינוי נסחרות סביב תשואות יחסית יציבות של 10%-8% , לאחר התייצבות בשעריהן בתקופה האחרונה.

התחייבויות שיכון ובינוי לתאגידים בנקאיים לזמן קצר וארוך נאמדים נכון לסוף ספטמבר 2008 ב-2 מיליארד שקל. התחייבויות החברה לבעלי האג"ח הנן כ-2 מיליארד שקל. במהלך הרבעון ובשנת 2009 תצטרך שיכון ובינוי לפרוע התחייבויות בהיקף של כ-450 מיליון שקל, בדומה לשנת 2010. החברה נהנית מקופת מזומנים בהיקף של כ-1 מיליארד שקל.

הון עצמי של שיכון ובינוי הסתכם נכון לסוף ספטמבר 2008 ב-92.7 מיליון שקל בלבד - ירידה של 12% לעומת סוף 2007. הון עצמי זה ממנף מאזן ענק של כ-6.8 מיליארד שקל. עם זאת לשיכון ובינוי הון עצמי נמוך היסטורית שכן בחברות הבנות כמו סולל בונה, ארצות חוץ ושיכון עובדים ישנו הון עצמי בהיקף של מאות מיליוני שקלים, בעוד שמרבית גיוסי החוב נעשו באמצעות חברה האם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully