וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הבנזין ממשיכים לרדת: ליטר מסוג 95 יעמוד על 5 שקלים - הוזלה של 9%

אבי בר-אלי

30.11.2008 / 15:15

מחירי הדלק יתעדכנו בחצות לשפל מחיר מאז 2005; מדובר בעלות גבייה מקסימלית



לאחר חודש תנודתי במחיר חבית הנפט - יורד מחיר הבנזין זה החודש השלישי ברציפות, וזה יוזל הלילה בחצות ב-49 אגורות לליטר: מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יוזל ב-8.93%, ויגיע ל-5 שקלים לליטר (בשירות עצמי); מחיר בנזין 96 אוקטן יוזל בשיעור של 9.07% ויימכר ב-5.01 שקל לליטר. בכך חוזר מחיר הבנזין לרמתו במרץ 2005. עמלת שירות בידי עובד תחנת התדלוק תעמוד על 13 אגורות לליטר.



גם בקרב מחירי יתר התזקיקים נמשכת מגמת ההוזלה: הסולר לתחבורה רושם ירידה שישית ברציפות בשיעור של כ-14.5%; מחיר המזוט מוסיף לצלול בשיעור של 32.22%.



הסיבה לירידה במחיר תזקיקי הדלק נעוצה בירידת מחירי הנפט העולמי, אשר כבר ירד מתחת לרף 50 דולר לחבית אך טיפס חזרה לקראת סוף החודש ונסגר בסוף השבוע על רמת מחירים של כ-53 דולר לחבית. יש לציין, כי לראשונה נקבע מחיר הבנזין כממוצע של ציטוטי מחיר הבנזין הסטנדרטי והבנזין דל הגופרית (בתקן יורו 5). בסוף השבוע חתמו שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, ושר האוצר, רוני בר-און, על צו שעה המורה על מעבר משק הדלק בישראל לדלקי תחבורה בתקן זה המתאפיין בפליטת מינימאלית של 10ppm, במקום 50ppm כיום. זאת בהתאם לתקינה האירופאית. החל מה-15 לדצמבר יחויבו בתי הזיקוק ויבואני הדלק, לספק דלקים לתחבורה בתקן זה בלבד. החל מה-1 בינואר 2009, כל תחנות התדלוק בארץ ימכרו דלקים לתחבורה בתקן זה בלבד.



במשרד התשתיות הלאומיות מדגישים כי המדובר בסכומי מחיר המקסימליים אותם ניתן לגבות מהלקוח בתחנה, וממליצים לצרכנים לערוך השוואת מחירים בין תחנות התדלוק השונות. השוואה שכזו, טוענים במשרד, יכולה להביא לחיסכון עלויות של כ-5% במחיר הדלק לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully