וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי: הגדלת הוצאות הממשלה והקיטון בהכנסותיה ישפיעו לרעה על מחירי אג"ח הארוכות

TheMarker

30.11.2008 / 16:19

בבית ההשקעות ממליצים על המשך שמירת תיק בעל מח"מ קצר המוחזק ברובו באג"ח ממשלתי בתוספת אג"ח חברות חזקות כמו בנקים, חברות אחזקה וחברות אנטי מחזוריות



הגדלת הוצאות הממשלה ביחד עם קיטון בהכנסות ימשיכו להשפיע על מחירי אג"ח הארוכות, כך מעריך היום דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות.



בבית ההשקעות ממליצים על המשך שמירת תיק בעל מח"מ קצר המוחזק ברובו באג"ח ממשלתי בתוספת אג"ח חברות חזקות כמו בנקים, חברות אחזקה וחברות אנטי מחזוריות מענף המזון והתקשורת, אשר המרווחים שלהן מול אג"ח ממשלתיות מצדיקים את הסיכון הנמוך הכרוך בהן.



לדברי הלמן "עקום התשואות כמעט ישר שכן יש חשש אמיתי להתרחבות הכלכלה הריאלית בשנים הקרובות. מרווחי התשואה מול אג"ח חברות מהווים גורם נוסף הלוחץ על מחירי אגרות החוב הממשלתיות".



שבוע המסחר בישראל צפוי להיפתח על רקע האופטימיות המחודשת בשווקים, כאשר בשבוע החולף עלו שווקי המניות העיקריים בשיעור דו סיפרתי. בהתאם לזאת אומר הלמן "ראלי סוף שנה הוא תסריט סביר. יחד עם זאת, הכלכלה העולמית הריאלית נמצאת במשבר ולכן גם בארץ יימשכו הפיטורים והצמצומים לכן שנת 2009 לא צפויה להיות שנת המניות".

בשבוע החולף, יצאה לאוויר העולם תוכנית ממשלתית חדשה ורחבה יותר המנסה לסייע בהחזרת האמון לשווקים. לדברי הלמן "קיימת בעייתיות במודל של קרנות השקעה מטעם הגופים המוסדיים כיוון שלבנקים, בניגוד לגופים המוסדיים ניסיון עשיר במתן אשראי ולכן כדאי היה שהאחרונים ישתתפו בקרנות ההשקעה". סיבה נוספת שמונה הלמן היא החשש שהגופים המוסדיים יעדיפו לתת אשראי לפי החשיפה שלהם לחברות ופחות לפי יכולתם של אותן החברות לצאת מהמשבר באמצעות מיחזור האשראי.

בהמשך למגמת הורדות הריבית בעולם, בארה"ב ירדה התשואה לפדיון של אג"ח ממשלתי לעשר שנים אל מתחת ל-3%, עם שיא שלילי של חמישים שנה. בבריטניה אג"ח ממשלתיות לעשר שנים נסחרות בתשואה לפדיון מתחת ל 4%, הנמוך ביותר מאז 1961. הירידה נבעה מהמשך הורדות הריבית של הפדרל ריזרב ומחשש מדיפלציה. ב-2003, כאשר התשואה לפדיון על אג"ח ממשלת ארה"ב הגיע ל-3.07% מאותן חששות, מחירי האג"ח קפצו למעל 4.5% תוך חודשים ספורים כשהתברר שאין חשש לדיפלציה ארוכת טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully