וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק: הפסד של 612 מיליון שקל ברבעון

יעל פולק

30.11.2008 / 17:25

חברת האחזקות של יצחק תשובה ספגה ירידה חדה ברווחיות פעילות הדלק, הנדל"ן הביטוח והפיננסים בחודשים יולי-ספטמבר

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ספגה ברבעון השלישי ירידה של 300 מיליון שקל בשווי הנדל"ן שברשותה, מה שהוביל לצמצום של 73% ברווחיות התפעולית לעומת הרבעון המקביל, ל-308 מיליון שקל.

בשורה התחתונה עברה החברה להפסד של 612 מיליון שקל המיוחסים לבעלי המניות, לעומת רווח של 484 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות החברה צמחו ב-27% והסתכמו ב-13.5 מיליארד שקל, אך נתון אינו רלוונטי מכיוון שהוא מאגד את הכנסות כל החברות-הבנות שבשליטת קבוצת דלק.

דלק היא חברת אחזקות המשקיעה בישראל ובחו"ל בתחומי האנרגיה, התשתיות והתפלת מים, הנדל"ן, פננסים וביטוח, הרכב, ביוכימיה ותקשורת. בפתח דו"חות הדירקטוריון מציינים בחברה כי להתפתחויות ולזעזועים בשווקים ולהאטה הכלכלית עלולה להיות השפעה שלילית על התוצאות של החברה ועל יכולתה ויכולת החברות-הבנות לחלק דיווידנד ולהשיג מקורות מימון.

פעילות הדלק בארה"ב, שתרמה ברבעון המקביל 102 מיליון שקל לרווח הנקי, תרמה ברבעון הנוכחי 27 מיליון שקל בלבד. פעילות הנדל"ן, שתרמה 13 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007, הובילה להפסד של 428 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. פעילות הביטוח והפיננסים, שתרמה 33 מיליון שקל ברבעון המקביל, הובילה להפסד של 198 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. לעומת זאת, פעילות הרכב תרמה לרווח החברה 59 מיליון שקל ברבעון המקביל, ואילו ברבעון הנוכחי תרמה 110 מיליון שקל.

החברה מציינת כי רווחיות הקבוצה הושפעה לרעה מתוצאות תחום הנדל"ן בשל ירידת ערך נכסים ושערוך עסקאות בנגזרים, מההאטה בשוקי ההון בארץ ובעולם שפגעה בתוצאות של תחום הביטוח בישראל, ומתוצאות תחום הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully