וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה שבועית: תוכניות לרב

30.11.2008 / 16:37

הדולר נחלש השבוע מול רב המטבעות העיקריים על רקע התרחבות תוכנית ההצלה האמריקאית.

USD

המטבע האמריקני איבד השבוע מערכו אל מול מרבית המטבעות העיקריים בשבוע מסחר מקוצר שהיה עקב חג ההודיה. השבוע הודיע ברק אובאמה על מינויו של שר האוצר החדש, גייתנר. מדדי וול סטריט קיבלו את גייתנר שהיה נשיא הפד של ניו יורק, בסבר פנים יפות ובצבע ירוק , דבר אשר החליש את המטבע האמריקני כחלק מהקורלציה המתקיימת. כאשר השווקים עולים השטר הירוק נחלש ולהפך. השבוע התבשרנו עוד כי הבנק הפדראלי יזם תכנית חילוץ נוספת למשק המקומי. התכנית מתבססת על הלוואות לגופים המחזיקים באג"ח מגובי משכנתאות בתנאי שהם יעניקו אשראי לעסקים קטנים ופרטיים. הסכום שאמור להיות מוזרם לשוק הוא 800 מיליארד דולר. גם תכנית זו התקבלה באופן חיובי ע"י השווקים הפיננסים. בתחילת השבוע פורסמו נתוני מכירות בתים קיימים אשר יצאו מתחת לצפי המוקדם ותרמו גם הם למכירתו של השטר הירוק. נתון התמ"ג השלילי הנוסף שפורסם בארה"ב תרם גם הוא למכירתו של השטר הירוק. בהמשך השבוע יצאו נתוני מוצרי ברי קיימא אשר יצאו מתחת לצפי המוקדם אך נתוני האבטלה השבועיים יצאו טוב יותר מהערכות המוקדמות ובלמו את התדרדרותו של השטר הירוק. כאמור, לקראת סוף השבוע נחגג חג ההודיה האמריקני ולא התקיים מסחר בניו יורק דבר שלא גרם לתנודות משמעותיות בשטר הירוק. השבוע אמורים להתפרסם נתוני התעסוקה המקדימים של ADP, נתון הזמנות מפעלים ונתון התעסוקה החשוב ה NON FARM PAYROLLS אמור לחתום את שבוע המסחר.


מחירי חביות הנפט נסגרו השבוע סביב רמה של 54 דולר לחבית. המחיר כבר חצה את רף ה 50 דולר לחבית לאור התגברות החששות מהיעדר ביקושים. אולם בהמשך השבוע הודיע ארגון אופ"ק כי ידון בצמצום שאיבת הנפט דבר אשר בלם את הוזלת מחירי החביות. נתון מלאי הנפט השבועי הצביע על עודפי חביות דבר המעיד על האטה בקצב צריכת הנפט.

EUR

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה: 1.2607; גבוה:.1.3080 ; נמוך: 1.2565; סגירה: 1.2700


האירו התחזק השבוע אל מול השטר הירוק. עליות השערים בשווקים הפיננסים החלישו את המטבע האמריקני ומטבעות עיקריים אשר נסחרו כנגדו התחזקו. השבוע התבשרנו כי גם הכלכלה החזקה של גוש האירו, גרמניה, נכנסה למיתון עקב פרסום נתון התמ"ג הרבעוני שיצא שלילי בפעם השנייה ברציפות. גם נתוני החשבון השוטף והזמנות תעשייתיות שפורסמו בתחילת השבוע הצביעו על מספרים נמוכים מהערכות המוקדמות. נתון מדד אמון הצרכנים בהמשך השבוע יצא מעל הצפי המוקדם וחיזק את קנייתו של המטבע האירופאי. עוד השבוע התבשרנו כי האינפלציה באזור הגוש ירדה בשיעור החד ביותר מאז 1991 לשיעור שנתי של 2.1% דבר אשר פותח צוהר להורדת ריבית על המטבע המקומי השבוע ע"י הבנק המרכזי. השבוע הבנק המרכזי אמור להכריז על גובה הריבית המקומית כאשר הערכות מדברות על הורדה של 0.5%. עוד השבוע האיחוד האירופאי אישר חבילת חילוץ לחברות האיחוד של כ 200 מיליארד אירו, במטרה לשקם את השווקים הפיננסים של מדינות האיחוד. טרישה אמר כי כלכלת גוש האירו צפויה להתכווץ בשנה הבאה ורק בשנת 2010 תשוב הכלכלה המקומית להציג מספרים המעידים על צמיחה. על סמך נאום זה מתגברות הערכות כי הורדות הריבית הבאות על האירו יהיו מתונות אם בכלל יתרחשו, דבר המחזק את המטבע המקומי. השבוע גם אמור להתפרסם נתון מדד המחירים ליצרן באנגליה.



השבוע הקרוב, ניתוח טכני

האירו נבלם ברמת ההתנגדות הנמוכה ביותר ב 1.3070 וחזר להיחלש מול הדולר. שבירת רמת התמיכה ב 1.2800 אשרה את חזרת האירו למגמת הירידה. תמיכה קרובה נמצאת ב 1.2500 והתמיכה הבאה 1.2400.

GBP

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה 1.4955; גבוה: 1.5532; נמוך:1.4839; סגירה: 1.5370

הפאונד האנגלי התחזק השבוע מול המטבע האמריקני ונסחר מעל לרמה של 1.5000. בתחילת השבוע נגיד הבנק המרכזי קינג אמר כי מחנק האשראי "מהווה סכנה חמורה לעתיד הצמיחה" ורמז כי הבנק המרכזי יעשה כל מה שיידרש על מנת לעצור את ההאטה. נדמה כי מרבית הסוחרים העדיפו להתעלם מאמירה זו והמשיכו לרכוש השבוע את המטבע האנגלי. שר האוצר האנגלי, דרלינג, אמר כי הכלכלה המקומית תצא מהמשבר החל מאמצע שנת 2011 וכי צפויים עדיין ימים לא קלים למשק המקומי. נתון אשורי המשכנתאות יצא השבוע מתחת להערכות המוקדמות בניגוד לנתון ההשקעות העסקיות שהפתיע לטובה. נתון התמ"ג שפורסם השבוע שוב יצא שלילי ולא אותת על האור בקצה המנהרה. דווקא נתון מחירי הבתים הארצי יצא גבוה מערכות האנליסטים ותרם רוח גבית לקנייתו של השטרלינג. לקראת סוף השבוע הוסיף הפאונד להתחזק לאחר פרסום מדד אמון הצרכנים שהפתיע לטובה. השבוע אמור הבנק המרכזי במדינה להכריז על גובה הריבית המקומית. יהיה מעניין לראות בכמה נקודות בסיס יפחית הבנק המקומי את הריבית.


השבוע הקרוב, ניתוח טכני

הפאונד נסחר בתנודתיות בין רמת ההתנגדות המשמעותית ב 1.5700 לרמת התמיכה ב 1.4700 בטווח הקצר כל עוד רמות אלו לא נפרצות התנודתיות צפוי להימשך, בטווח הארוך המטבע האנגלי ממשיך להיות במגמת ירידה מול הדולר וירידה מתחת לרמה של 1.5200 יכולה להאיץ את המגמה.

JPY

פתיחה 95.97; גבוה 97.42; נמוך:94.41; סגירה: 95.51

היאן היפני סיים את שבוע המסחר סביב אותן רמות פתיחה. עליות השערים החדות בתחילת השבוע במרבית השווקים הפיננסים החלישו את היאן שכן מרבית הסוחרים העדיפו להשקיע באלטרנטיבות מסחר מניבות יותר אולם בהמשך השבוע התמתנו העליות ושוב התגברו החששות מהחרפת המשבר דבר שהחזיר את המשקיעים לרכישתו של היאן הנחשב להגנתי עקב הריבית הנמוכה שלו. השבוע פורסמו מספר נתונים כלכליים על המשק המקומי. נתון מדד המחירים לצרכן בחישוב שנתי יצא נמוך מהערכות והעיד כי לחצי האינפלציה במדינה פחתו. אולם לאחר פרסום נתון זה מיהר נגיד הבנק המרכזי, שירקאווה, לומר כי אין הדבר סולל את הדרך להורדת ריבית נוספת על המטבע המקומי לאור העובדה שהריבית בלאו הכי נמוכה. נתון הייצור התעשייתי יצא גם הוא נמוך מהצפי והעיד כי הכלכלה המקומית עדיין לא מגלה סימני התאוששות מהמשבר הפיננסי. מה ששמר על כוחו של המטבע המקומי היה נתון המכירות הקמעונאיות ונתוני האבטלה שיצאו מעל הערכות המוקדמות ולא נתנו ליאן היפני לאבד עוד מכוחו. מבחינה טכנית נראה כי ישנה התכנסות לרמה של 95 ין לדולר בודד. השבוע אמור נגיד הבנק המרכזי לשאת דברים.




השבוע הקרוב, ניתוח טכני

היין ממשיך להיסחר בטווח המחירים בין 99.80 לבין 93.20 ופריצה של אחת מרמות אלו תבשר על איתות להמשך המגמה בכיוון הפריצה. לטווח הקצר ישנה התנגדות ב 97.30 ותמיכה ב 94.70.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

AUD

פתיחה 0.6352; גבוה: 0.6616; נמוך: 0.6229.; סגירה: 0.6548

המטבע האוסטרלי התחזק השבוע מול השטר הירוק באופן עקבי. עליות השערים בשווקים הפיננסים אשר אפיינו את מרבית ימי המסחר בתוספת התחזקות מחירי חביות הנפט תרמו רוח גבית לקנייתו של המטבע האוסטרלי. השבוע לא פורסמו נתונים כלכליים רבים על הכלכלה האוסטרלית אולם אלה שכן פורסמו חיזקו את האוזי. נתון מדד המדדים המובילים יצא מעל הצפי המוקדם וגם נתון הבנייה במדינה הצביע על גידול מעל הערכות המוקדמות. נתון ההשקעות של החברות הפרטיות במדינה יצא גם הוא מעל הצפי ואותת אולי על ניצנים ראשונים של התאוששות בכלכלה המקומית. השבוע הבנק המרכזי באוסטרליה אמור להכריז על גובה הריבית לחודש דצמבר כאשר הצפי מדבר על הפחתה שבין 0.75% ל בין 1% לאור התמתנות הלחצים האינפלציוניים במדינה.

השבוע הקרוב, ניתוח טכני

הדולר האוסטרלי כבר נגע ברמת ההתנגדות ב 0.6600 אך לא הצליח להישאר מעליה.עליה נוספת מעבר לרמה זו תבשר על המשך התחזקות הדולר האוסטרלי לטווח הקצר אך שבירה של רמת התמיכה ב 0.6350 תבשר על חזרת הדולר האוסטרלי למגמת ירידה.

ILS

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה 4.0190 ;; גבוה4.0200; נמוך: 3.8300 ; סגירה: 3.9300


הצמד דולר/שקל נחלש השבוע לאור חולשתו של המטבע האמריקני בשבוע החולף. בנק ישראל הפחית את הריבית השקלית השבוע ב 0.5% לרמה של 2.5%. זוהי רמת הריבית הנמוכה ביותר על השקל מאז ומעולם. אולם מרבית הסוחרים לא התרגשו מהורדה זו ונראה כי תכנית ההאצה של המשק המקומי שהתגבשה על ידי משרד האוצר היא שהכתיבה את הטון בצמד הנ"ל. השבוע פורסם הפרוטוקול של ישיבת בנק ישראל האחרונה בה החליט פישר להפחית את הריבית ב 0.5%. מהפרוטוקול עולה כי חזרתה של האינפלציה לתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב 12 החודשים הקרובים, תורמת לחיזוק יכולתו של המשק להתמודד עם ההשלכות של המשבר הפיננסי העולמי. מבחינה טכנית השקל לא הצליח לשמור על רמתו מעל 4 שקלים לדולר בודד ורמה זו מסתמנת כהתנגדות חזקה.


השבוע הקרוב, ניתוח טכני

הדולר נתקל ברמת ההתנגדות הפסיכולוגית 4 ונחלש אך מגמת התחזקות הדולר עדיין תקפה. תמיכה ראשונה נמצאת ב 3.8800 והתנגדות ב 4.0100. תנודתיות בטווח זה סבירה לטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully