וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: דו"ח טוב למזרחי טפחות; אי.בי.אי: בשנה הקרובה תהיה הרעה בתיק המשכנתאות של הבנק

שרון שפורר

30.11.2008 / 16:47

יובל בן זאב: הבנק לא פירט על המחיקה בגין תיק ני"ע ואנו מחכים להבהרות


"במבט ראשון על הדו"ח הרבעוני של רואים ירידה ברווח הנקי ובתשואה על ההון - אבל אנו סבורים כי מדובר בדו"ח טוב המדגיש את יציבות הבנק", כך כותב היום מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים יובל בן זאב.

בין הנקודות העיקריות שבן זאב מתייחס אליהן: ההפרשות לחובות מסופקים שאמנם זינקו אבל שיעורן (0.56% - מתיק האשראי) מהווה בשורה חיובית והלימות ההון של הבנק שהגיעה ל-11.4% ומעידה על יציבותו.

ועם זאת הוא תוהה לגבי שני נושאים: ראשית - הדיווח של הבנק על מחיקה של 77 מיליון שקל בגין תיק ני"ע בבנק. לדבריו אין בדוחות פירוט מלא לגבי סעיף זה והוא מחכה להבהרות מהבנק. שנית, תוהה בן זאב לגבי דיווידנד בבנק. לדבריו הבנק הודיע כי אינו משנה מדיניות דיווידנד אך בשלב זה לא דיווח על חלוקה. לדברי מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים: הדיבידנד הרבעוני לפי המדיניות המוצהרת צפוי להיות 56 מיליון שקל. בשורה התחתונה סבור בן זאב כי הבנק בולט לטובה במערכת הבנקאית ומספק יציבות ביחס לסקטור.

ליאור רבינוביץ', אנליסט הבנקים של בית ההשקעות אי.בי.אי, כותב היום בתגובה לדו"חות: "אין הפתעות בדו"ח של מזרחי טפחות: הפעילות הקמעונאית מתפקדת טוב, רמת ההפרשות על תיק המשכנתאות נמוכה, כנראה עקב ריקברי (גביית חובות שנמחקו בעבר).

לדברי רבינוביץ', "בהמשך השנה ובהתחלת השנה הבאה אנו צפויים לראות הרעה נוספת בתיק העסקי וכן הרעה בתיק המשכנתאות שצמח באגרסיוויות יתרה בשנת 2007". להערכתו, בנק מזרחי טפחות ירשום במהלך הרבעונים הקרובים רמת החובות המסופקים הגבוהה בתולדותיו, אך עם זאת החובות המסופקים במזרחי טפחות יהיו נמוכים מאשר בבנקים האחרים".

עוד מציין רבינוביץ', כי כאשר בודקים את התמחור היחסי של בנק מזרחי טפחות למניות הבנקים האחרים מוצאים כי בנק מזרחי יקר יותר. הבעיה עם כך לדבריו היא שהמנוף של מזרחי טפחות לרווחים גבוהים ביותר בעתיד מוגבל עקב המרווחים הנמוכים יותר על תיק המשכנתאות. מצד שני רמת ההפסדים, בתרחיש פסימיים, נמוכה יותר מאשר בבנקים אחרים - כפי שרואים כבר ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully