וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות: אין בשורה דרמטית בהחלטת בנק ישראל להמשיך לרכוש מט"ח - ההתערבות תשפיע רק בטווח הקצר

הדס גליקו

30.11.2008 / 17:16

בנק ישראל ימשיך לרכוש מט"ח בהיקף של 100 מיליון דולר ביום על שהושג היעד שנקבע בשיעור של 10 מיליארד דולר



תוכניתו של בנק ישראל לרכוש 10 מיליארד דולר הסתיימה ביום שישי, והעלתה את יתרות המט"ח של ישראל ל-36.5 מיליארד דולר. למרות זאת, הודיע בנק ישראל כי ימשיך לרכוש מט"ח בהיקף יומי של 100 מיליון דולר.



התוכנית להגדלת יתרות המט"ח יצאה לדרך במארס 2008 ונועדה לדברי בנק ישראל לספק את צורכי המשק על רקע הצמיחה המהירה בתוצר. אולם, בשוק ההון העריכו שמטרת ההתערבות היתה לתמוך בשער הדולר שצנח ל-3.4 שקלים לדולר וגרע מהכנסותיו של ענף היצוא הישראלי ובייחוד תחום היי-טק.



לדברי סמנכ"ל כלל פורקס, טל עבדה "התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח משפיעה בטווח הקצר בלבד. הספקולנטים וסוחרי האופציות אמנם נהנים מהמדיניות ומנצלים את התנודתיות, אך עם פתיחת המסחר בעולם השוק הישראלי "יתיישר" עם המגמות העולמיות.



"כיוון שאין חידוש במדיניות זו, והמציאות הוכיחה שהשפעותיה על שער המטבע שוליות ונזיחות לעומת ההשפעה העולמית, סביר שתגובת השוק לא תחזיק מעמד זמן רב, ולא תשפיע על מי שחשוף להשקעות דולריות לטווח הבינוני והארוך, כמו יבואנים, יצואנים, לווים, מלווים ושוכרי דירות בדולר".



לדברי הראל שי, מנכ"ל קרנות נאמנות בגאון בית השקעות "ההודעה על התערבות בנק ישראל באמצעות רכישת דולרים בקצב ממוצע של 100 מיליון דולר ביום הייתה משמעותית כאשר יצאה לפני מספר חודשים, אז רמתו הנמוכה של הדולר מול השקל החלה לפגוע ביצוא הישראלי ונראה היה שכיוון הדולר הוא מטה בלבד. לא מן הנמנע שההודעה תרמה להתחזקות הדולר בשעתו.



"עם זאת, כיום, אין בשורה דרמטית בהודעת בנק ישראל. יש כאן המשך לתהליך רכישות מט"ח שכבר ידוע, ואילו הדולר חזר בינתיים לרמה שקרובה ל-4 שקלים על רקע גורמים רבים אחרים, ובעיקר לאור החרפת המשבר הפיננסי ונטיית המשקיעים בעולם לחזור למטבע שהוא מטבע הרזרבות העיקרי בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully