וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס קפיטל צופה פגיעה בביצועיה של אורבוטק וקובע מחיר יעד של 5 דולרים למניה

שמואל שוסטר

30.11.2008 / 17:28

הערכה: המניה תמשיך להיסחר ברמות מחירים נמוכות על רקע המשבר הכלכלי והקופה המדולדלת


לאחר שנרכש על ידי ברקליס, חוזר ליהמן ברדרס, כעת תחת השם החדש, ברקליס קפיטל, לסקור חברות טכולוגיה ישראליות ומתחיל ב. בבית ההשקעות קובעים מחיר יעד של 5 דולרים למניה - גבוה ממחירה הנוכחי - 4.21 דולרים למניה. בנוסף, הם מציינים את התחזית הקודרת לשווקים בהם פועלת החברה ואת רמות המזומן הנמוכות של אורבוטק כסיבות להישארותה של המניה ברמות מחירים נמוכות במהלך התקופה הקרובה.

בבית ההשקעות צופים כי מכירות הציוד לבדיקת מסכים שטוחים יניב לחברה הכנסות של כ-112 מיליון דולר ב-2009. להערכתם, מחירי המסכים הנמוכים, תחזית המקרו החלשה ואי הוודאות ביכולת המכירה גורמים ליצרני המסכים הטיוואנים לחשוב על הרחבת הפעילות שלהם לפני 2009.

בגזרת הציוד לבדיקת לוחות מודפסים המצב אינו טוב בהרבה. להערכתו של האנליסט כריסטופר מיוז מברקליס, "רבים מלקוחותיה האסייתים של אורבוטק חווים קשיים בהבטחת האשראי שלהם - מגמה שאנו לא צופים כי תתהפך בעתיד הקרוב. ההאטה בשווקים צפויה להעיב על מכירות המעגלים המודפסים ב-2009 ואנו מאמינים כי מכירותיה של אורבוטק צפויות לרדת ל-19-18 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2009.

לאחר שרכשה את עסקיה של יצרנית מערכות ההדמיה הרפואית די.די.די (DDD) באוגוסט 2007, הגיעו המכירות במגזר זה לשיא של 8 מיליון דולר ברבעון השני של 2008. עם זאת, לאור ההאטה במכירות, צופים בברקליס כי המכירות יישארו סביב הרמות של 3.5-3 מיליון דולר ברבעונים הקרובים.

לדברי ברקליס, בדיונים שערכה הנהלת החברה נמסר כי כל שלושת התחומים בהם פועלת אורבוטק - מסכים שטוחים, לוחות מודפסים וציוד רפואי - סופגים פגיעות כתוצאה מההאטה. על רקע הלחץ אותו חווה החברה, פועלת הנהלת החברה באגרסיוויות בכדי לחתוך הוצאות ולהחזיר את החברה בחזרה לרווחיות. בנוסף לחיסכון של 20-15 מיליון דולר שצפויים להתקבל מסינרגיה עם פעילות של פוטון דינמיקס, שנרכשה לאחרונה בתמורה ל-290 מיליון דולר, צימצמה החברה את מצבת כוח האדם בכ-15%, הורידה את משכורות ההנהלה בשיעור דומה והודיעה על מכירת פעילות עסקי ההרכבה האלקטרוניים של החברה עד לסוף השנה. פעולות אלו צפויות להשיג לחברה חיסכון של כ-60-55 מיליון דולר עד סוף 2009 ולסייע לחברה להשיג את מטרותיה.

לפני מספר שבועות, עם פרסום דו"חותיה הרבעוניים, הודיעה אורבוטק על פיטורי 300 עובדים. החברה דיווחה על הפסד נקי של 43.1 מיליון דולר או 1.29 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008 לעומת רווח נקי של 5.3 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, ירדו הכנסותיה של החברה בכ-10% והסתכמו ב-94.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully