וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות הנאמנות בנובמבר: ההשקעה המשתלמת - דולר; המפסידה - נובה סטאר ממונפת שצנחה ב-74%

יובל מעוז

30.11.2008 / 17:33

הטרנד המשתלם בנובמבר: השקעות בדולר ובסין



קרנות הנאמנות שהשיגו תשואות חיוביות למשקיעים בחודש אוקטובר הגיעו בעיקר מתחום ההשקעות במט"ח ובהשקעות בסין, אך את המקום הראשון קטפה קרן נאמנות של מיטב, המשקיעה בזהב. התשואות מתחילת החודש אינן כוללות את התשואות של יום המסחר הנוכחי.



הקרן שהשיגה את התשואה הגבוהה החודש היא מיטב זהב, שעלתה ב-16.6%. בעשירייה הראשונה של החודש נמצאות חמש קרנות מט"חיות, שנהנו מעלייה של כ-5% בשער הדולר. קרן הנאמנות מנורה מבטחים דולר אגרסיווית השיגה תשואה של 8.7%; מגדל דולר אגרסיווית השיגה תשואה של 8.3%; פריזמה דולר אגרסיווית השיגה תשואה של 8.1% וכלל דולר אגרסיווית עלתה ב-7.9%. הקרן דש מט"ח כפליים עלתה ב-7.6% מתחילת החודש.



הטרנד המוביל השני בעשירייה המובילה החודש היה השקעות בסין. הקרן פסגות סין ומזרח אסיה עלתה ב-9.5% ופריזמה סין עלתה ב-8.4%.



את הקרנות הגרועות של החודש כבשה הקרן נובה סטאר ממונפת, שהיתה כוכבת קרנות הנאמנות לפני כמה שנים. הקרן, המשקיעה בעיקר באופציות, צנחה ב-74.5% מתחילת החודש. רחוקה מאחור נמצאת גאון סחורות שאיבדה 30.8% ומאחריה מיטב אופציות שאיבדה 30%. קרן נוספת של נובה הנמצאת בעשירייה האחרונה היא נובה לונג ושורט מניות ארה"ב, שאיבדה 28.6%.



מדד המעו"ף איבד מתחילת החודש כ-8%. מספר קרנות הצליחו להקטין את ההפסד בהשקעה במדד, כאשר הקרן שעשתה זאת באופן מיטבי היא מנורה מבטחים ת"א 25 בינארית שירדה ב-0.2% בלבד. הקרן הממונפת כלל מעו"ף בריבוע השיגה את התשואה הנמוכה ביותר עם תשואה שלילית של 23.1% מתחילת החודש.



הירידות בענף האג"ח השפיעו גם על הקרנות המשקיעות בתחום. קרן כרמים אג"ח חברות ירדה ב-20.3% מתחילת החודש: מגדל אג"ח להמרה איבדה 15.4% ופריזמה המרה וחברות איבדה 14.7%.



בתחום אג"ח המדינה, קרן הנאמנות של אקסלנס אג"ח מדינה פרימיום השיגה את התשואה הגבוהה ביותר עם תשואה של 2.9%. אחריה מיטב אג"ח מדינה עם תשואה של 2.6% ואיפקס אג"ח מדינה עם 2.4%. למקום האחרון בתחום הגיעה נובה אג"ח ואסטרטגיות שאיבדה 5.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully