וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקידי האוצר: אולמרט חורג מתחומי אחריותו

טל לוי

30.11.2008 / 18:43

במכתב תקיף טוענים בכירים באוצר כי גורמים לא מוסמכים מגבשים את תוכניות הסיוע למשק. היועץ הכלכלי של רה"מ בתגובה: "איננו זקוקים לאישורכם"

"מכתב פקידים" חריף נשלח היום ליועץ הכלכלי לראש הממשלה, מנואל טרטכנברג. במכתב קובלים בכירים באוצר כי הסמכויות לקביעת תוכניות הסיוע למשק אמנם נתונות בידיהם, ואולם בפועל נערכים משאים ומתנים על-ידי אישים שאינם מוסמכים לכך.

על המכתב, המיועד לטרכטנברג, ראש המועצה הלאומי לכלכלה, ולמנכ"ל משרד רה"מ רענן דינור, חתומים מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב, הממונה על התקציבים רם בלינקוב, החשב הכללי שוקי אורן והממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון ידין ענתבי.

הארבעה מונים את רשימת הנושאים הכלכליים הנדונים בימים אלה וכותבים כי"המשאים-והמתנים המתוארים בראש דברינו אינם מתואמים עמנו, הם מנוהלים בידי מי שאינם מוסמכים לחייב את המדינה, הרעיונות המועלים אינם מתוקצבים, אינם משקפים עבודת מטה מקצועית של הגורמים האמונים על נושאים אלו והם לא נבחנו בראי ההשלכות החמורות שעלולות לנבוע מהם".

באוצר מתכוונים לשתי התוכניות לסיוע למשק: האחת, בהיקף של כ-20 מיליארד שקל והמיועדת בעיקר לתחום התשתיות. השנייה, בהיקף של 11 מיליארד שקל המיועדת לסיוע לשוק ההון ולבנקים.

עוד מונים באוצר נושאים כמו מו"מ המתנהל "לכאורה" בין אנשי משרד ראש הממשלה לבין נציגי ההסתדרות והמעסיקים, ואולי אף עם גורמים נוספים, בעניין הנקרא "רשת ביטחון" לחיסכון הפנסיוני. המו"מ לכאורה בעניין שינויים בתוכנית הכלכלית שהוצגה לפני פחות משבועיים ומו"מ המתנהל לכאורה בין אנשי משרד ראש-הממשלה לבין גורמים מתעשיית ההיי-טק בעניין העמדת תקציב של כחצי מיליארד דולר לטובת קרנות הון סיכון לתעשייה זו.

הנציג הכלכלי הבכיר של ראש הממשלה, פרופ' מנואל טרכטנברג, נותר בשבועות האחרונים מחוץ למעגל הדיונים על התוכנית הכלכלית בכלל, ועל רשת הביטחון לפנסיה בפרט. טרכטנברג כעס על כך שנושא כלכלי כה מהותי מתבשל במסדרונות האוצר מבלי ששיתפו אותו. ראש הממשלה אהוד אולמרט כעס גם כן.

לסיכום כותבים פקידי האוצר כי "אנו ערים למערכת הלחצים הכבדה המופעלת על כולנו בשל מערכת הבחירות" ומבקשים מטרכטנברג לחדול מכל פעולה בחריגה מתחומי האחריות שלכם, המתפרשת כמחייבת את הממשלה. "אנו ממתינים לנייר מקצועי מטעמכם המציג את העמדות שהוצגו במשא ומתן ונודה על הירתמותכם להעברה מיידית של התוכניות שגובשו כבר - תוכנית ההאצה והתוכנית הפיננסית - במקביל להמשך הדיונים בנושא רשת הביטחון לחיסכון הפנסיוני".

בתגובה שלח טרכטנברג מכתב, בו כתב כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, קיימנו התייעצויות עם חלק מהגורמים הרלוונטיים (סיעות הקואליציה, יו"ר האופוזיציה, יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשייניים). כאמור, פעלנו בשמו ראש הממשלה ועל פי הנחיותיו, שכידוע לכם אינן מצריכות את אישורכם". עם זאת, טרכטנברג מוסיף כי "בהתייעצויות אלה לא נחתם כל הסכם וממילא לא נפגעה סמכותו של גורם כלשהו במשרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully