וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עדן מחקה עוד 360 מיליון שקל בעקבות עסקת דנונה; ירידה של 20% ברווח התפעולי ל- 21 מיליון יורו

נתן שבע

30.11.2008 / 18:13

בניכוי ההפחתות הרוויחה החברה פרופרמה מיליון יורו לעומת רווח של 4 מיליון יורו ברבעון המקביל


מסיימת את הרבעון השלישי של השנה בהפסד של 283.4 מיליון שקל. ההפסד נובע מהפחתת נכסים לא מוחשיים והפחתות נוספות בהיקף של 360 מיליון שקל, שנרכשו במסגרת רכישת אחזקותיה של דנונה במיזם המשותף באירופה; וכן כתוצאה מהוצאות מימון של 54 מיליון שקל, עקב עליית המדד ברבעון השלישי של השנה. הכנסות החברה הסתכמו ב-404 מיליון שקל.

מי עדן רכשה את חלקה של דנונה (59%) במיזם המשותף לשיווק מים מינרליים בכדים תמורת 86 מיליון יורו. הרכישה אילצה אותה לבצע מחיקות, בין היתר, על הפחתת מוניטין. בסך הכל, נוצר לחברה הפסד לא תזרימי של 460 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה בעקבות הרכישה. בעקבות המחיקות, סך ההון של החברה התכווץ לרמה של 180.8 מיליון שקל והוא מממן 8% מהונה של החברה.

דו"חות החברה היום כוללות במלואן את פעילות המלאה של שיווק המים באירופה, וכולל את חלקה של דנונה שנרכשה בשני חלקים בסוף 2007 ובתום הרבעון השני של 2008. לכן, מציגה החברה גם דו"חות פרופרמה הכוללת את הפעילות של דנונה כאילו אוחדה במלואה בשנה שעברה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי נחלשו קלות לרמה של 77 מיליון יורו. ההאטה בפעילות בבריטניה לצד המשבר העובר על המדינה קיזזה את הצמיחה של מדינות אחרות כמו ישראל, פולין ספרד והמדינות הבלטיות. בניכוי ההפרשות החד פעמיות בעקבות הרכישה, רשמה החברה רווח תפעולי של 21 מיליון יורו - ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל. הוצאות המימון פרופרמה הסתכמו ב-8 מיליון יורו גידול שנבע בשל היחשלות היורו אל מול השקל והגדיל את ההלוואות במונחים של מטבע היורו.



בניכוי ההפחתות, היתה רושמת החברה רווח של מיליון יררו ברבעון לעומת רווח של 4 מיליון יורו ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully