וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: ההסתדרות חתמה על הסכמים למתן תוספות שכר במפעלים

חיים ביאור

30.11.2008 / 19:20

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים הוותיקים תוספת שכר של 15%; תוספת שכר גם ל-300 עובדי מפעל נשר של דנקנר



למרות המשבר הכלכלי, ההסתדרות חתמה בימים אלה על הסכמים קיבוציים בשני מפעלים גדולים, המבטיחים לעובדיהם תוספת שכר. בירוחם חתמה ההסתדרות על הסכם עם ההנהלה של יצרנית הפרמצבטיקה והקוסמטיקה פריגו - קרליין עבור 500 העובדים. תוקף ההסכם הוא לארבע שנים, עד מארס 2012.



במסגרת ההסכם, העובדים הוותיקים, המכונים ”דור א'", יקבלו תוספת שכר של 15%, שתחולק לארבע פעימות: תוספת של 4% השבוע, 3.5% נוספים באפריל 2009, עוד 3.5% באפריל 2010 ויתרת התוספת - באפריל 2011. הוסכם, שבתום תקופת ניסיון של שלוש שנים בחברה, עובדי "דור ב'" יקבלו קביעות בחברה ויהפכו לעובדי "דור א'". כמו כן, הם יקבלו תוספת שכר עם העברתם למעמד של "דור א'". עוד קובע ההסכם כי המעסיק יפריש לעובדים הקבועים סכום השווה ל-7.5% מהשכר לקרן השתלמות, במקום 5% עד כה, וזאת רטרואקטיווית מאפריל 2008.



תקציב החברה לפעולות רווחה ותרבות לעובדים יגדל בשנה הבאה ב-46% - כ-1,000 שקלים (ברוטו) לעובד. עוד נקבע שעם חתימת ההסכם, 40 עובדים, המועסקים בפריגו-קרליין באמצעות חברות קבלניות לכוח אדם, יהפכו מיידית לעובדים מן המניין של החברה ויועסקו במסגרת ההסכם הקיבוצי המעניק הגנה מפני פיטורים. יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות, יוסי הובר, אמר: "בתקופה של משבר כלכלי השגנו הסכם ראוי, שיגביר את המוטיווציה של העובדים לפעול למען הצלחת החברה".



בשבוע שעבר חתמה ההסתדרות במרחב השפלה על הסכם שכר קיבוצי עבור 300 עובדי מפעל המלט נשר ברמלה, שבשליטת נוחי דנקנר. ההסכם מעניק לעובדים הטבות שונות, ביניהן תוספת שכר קטנה בשיעור של 2-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully