וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל אחזקות מצמצמת ההפסד הרבעוני ל-2.4 מיליון שקל; פועלת להסדר עם בעלי האג"ח

יובל מעוז

30.11.2008 / 22:04

החברה הקטינה ההפסד התפעולי ל-451 אלף שקל בלבד לעומת 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל


לאחר כשלון השקעה בכניסה לפעילות בטורקיה, החליטו ב להתמקד בפעילות בישראל. החברה, הנושאת אזהרת "עסק חי", כותבת בדו"ח הדירקטוריון לרבעון השלישי כי היא מתמקדת בפעילות בישראל שהיא פעילות רווחית, "אך פעילות זו אינה מספיקה כדי לפצות על החזקה ההשקעה בטוריקה וליצור תזרים מזומנים המספיק גם לפרעון איגרות החוב". לכן, מתכוונת החברה לבקש מבעלי האג"ח של החברה להגיע להסדר חוב.

החברה, שבשליטת משפחת איתני, פועלת להגיע להסדר עם בעלי האג"ח, כשבין היתר תבצע פדיון חלקי המוותר על יותר ממחצית החוב, כשתפדה סכום של 29.75 מיליון שקל תמורת 14 מיליון שקל. בנוסף, מבקשת החברה לדחות מועד פרעון הקרן והריבית של האג"ח על סך שכל כ-15 מיליון שקל. כרמל אחזקות קיבלה הלוואה של 5 מיליון שקל מבנק ישראל, שהופקד בפקדון המיועד רק לצורך הסדר עם בעלי האג"ח.

הערת "עסק חי" ממשיכה להופיע בדו"חות החברה כאשר רואי החשבון מציינים שלושה סעיפים המעיבים על פעילות החברה: גירעון בהון העצמי של 979 אלף שקל; השקעה בחברה הבת גאיה והאפשרות כי זו תיכנס למצב של חדלות פירעון והאפשרות בדבר יכולת החברה לפרוע את התחייבויותיה לבעלי האג"ח ללא הסדר.

כרמל אחזקות היא חברת אחזקות הפעילה בתחומי השטחים ופרקט, שיווק שטיחים המיוצרים בישראל לחו"ל. בטורקיה השקיעה כרמל אחזקות בהקמת חברת גאיה, שרכשה פעילות של חברה בשם אטלס, ממנה רכשה פעילות ייצור. אטלס הטורקית מצויה מספטמבר 2007 בקשיים פיננסים, ופנתה להליך הדומה להקפאת הליכים לפי החוק הטורקי. גאיה התנגדה לתהליך ואטלס נותרה חייבת לה כספים רבים. כרמל טוענת כי, בין היתר, הבעלים של אטלס ביצעו אי סדרים כספיים בכספי גאיה, ביניהן העברות צ'קים והעברות בנקאיות לאטלס.

בשורה התחתונה, הצליחה כרמל אחזקות לצמצם את ההפסד הנקי ברבעון. ברבעון השלישי הפסידה החברה 2.4 מיליון שקל לעומת 13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



מכירות כרמל אחזקות ברבעון השלישי ירדו ב-16.2% ל-53.1 מיליון שקל, אך ירידה בעלות המכירות הובילה לעלייה של כ-3 מיליון שקל ל-23.6 מיליון שקל בסוף הרבעון. הקיטון במכירות ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה נובע מהפסקת פעילות המכירות בטורקיה.

הוצאות המכירה והשיווק גדלו ל-18.7 מיליון שקל ברבעון לעומת 17.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מתוספת סניפים לפעילות החברה. הוצאות ההנהלה קטנו ל-2.7 מיליון שקל לעומת 4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההפסד התפעולי של החברה צומצם ל-451 אלף שקל בלבד לעומת 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנטרול ההפסדים שנצברו מהפעילות בטורקיה ברבעון השלישי, ה-EBITDA של החברה הסתכם בכ-3.2 מיליון שקל לעומת 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

המזומנים לטווח קצר של החברה גדלו ל-45.9 מיליון שקל בסוף הרבעון לעומת כ-40.5 מיליון שקל בסוף 2007.

כרמל אחזקות נמצאת בשליטת אביב, עופר וחיים איתני. האג"ח של החברה נסחרות כיום בתשואה של 279%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully