וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת עסק חי לדיגל שבבעלות מאיר שמיר

שרון שפורר

30.11.2008 / 22:18

על פי הדוחות שפרסמה היום – לדיגל אין כסף להחזיר ריבית לבעלי האגח מחר – וגם לא קרן בחודש יוני; החברה עשויה להתמודד עם דרישה של פרעון מיידי מהבנקים


חברת שבשליטת יהודה לוי (38.2%) ומבטח שמיר של מאיר שמיר (34.6%), פירסמה הערב דו"חות כספיים לרבעון השלישי של השנה הכוללים אזהרת עסק חי ובכלל זה אזהרה כי לחברה אין כרגע מקורות נזילים לעמוד בתשלום ריבית של 1.2 מיליון שקל - למחזיקי האג"ח מסדרה א' שלה מחר ולתשלום הקרן בסך של כ-15 מיליון שקל שצריכה להיפרע ב-1 ביוני.

דיגל העוסקת בייזום עדיין לא מציגה הכנסות. החברה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד של 4.9 מיליון שקל שהביא את ההפסד שלה מתחילת השנה ל-7.5 מיליון שקל.

אחד הפרויקטים שסיבכו את החברה הוא פרויקט הקרוי נוף ציון. החברה קיבלה מימון מתאגיד בנקאי לפרויקט בתמורה לשעבוד מלא על נכסיה. עד כה, ההוצאות על הפרויקט בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לכ-14 מיליון שקל והתקבולים שהחברה צופה ממנו עומדים על כ-45 מיליון שקל. עם זאת, החברה מסבירה בדו"חות כי הבנק שהעמיד לה את המימון (בשל המשבר הפיננסי העולמי) עשוי שלא לאשר לה לעשות שימוש בתמורה להחזר לבעלי האג"ח.

דיגל מדווחת גם כי נכון ל-30 בספטמבר, היא לא עמדה באמות מידה פיננסיות שאליהן התחייבה כשנטלה הלוואות מאחד הבנקים אך הוא התחייב שלא להעמיד את החוב לפירעון מיידי עד 1 באוקטובר. נכון להיום, חודשיים לאחר תאריך ההתחייבות, החברה עדיין לא עומדת באמות המידה הפיננסיות.

החברה קיבלה אשראי לטווח קצר מהבנקים של 128 מיליון שקל וחייבת לבעלי האג"ח להמרה שלה עוד כ-45 מיליון שקל. דיגל מנסה כעת לממש נכסיה בכדי לעמוד בהחזר ההתחייבויות ובכלל זה לממש את הקרקע בנוף ציון, מלאי קרקע ברומניה ונדל"ן בארץ.



על פי אתר פאנדר, כ-40 קרנות החזיקו נכון לסוף ספטמבר באג"ח של דיגל בהיקף של כ-9.6 מיליון שקל. בין בתי ההשקעות שהקרנות שלהם בולטות באחזקה בחברה - פסגות ומגדל. עם זאת, ייתכן שמאז סוף ספטמבר חלו שינויים באחזקה של הקרנות באג"ח להמרה של דיגל.

התשואה על האג"ח להמרה של החברה היא תלת ספרתית והגיעה ל-173%, מה שמלמד כי המשקיעים סבורים כי לא יראו את האג"ח בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully