וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן הריחיים של אזורים: הוצאות מימון של 93 מיליון שקל העבירו החברה להפסד של 28 מיליון שקל ברבעון

נתן שבע

30.11.2008 / 22:40

החברה מציינת כי חלה האטה במכירת הדירות מתחילת הרבעון; הכנסות החברה צמחו ב-27% ל-287 מיליון שקל


הוצאות המימון בחברת הנדל"ן מהווים כאבן ריחיים על תוצאות החברה כבר מספר רבעונים וכמוהן גם ברבעון השלישי. אזורים הפסידה ברבעון השלישי 28.4 מיליון שקל כאשר הוצאות המימון הסתכמו ב-94 מיליון שקל. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 52.9 מיליון שקל אך 115 מיליון שקל זקפה החברה לעלייה בשווי הנדל"ן. בסך הכל, הוצאות המימון של בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו ב-261.9 מיליון שקל. מתחילת השנה, הפסידה החברה 20 מיליון שקל.

הכנסותיה של החברה עמדו ברבעון השלישי על 437 מיליון שקל - צמיחה של 27% לעומת הרבעון המקביל. החברה מציינת כי לא חלה הרעה בתחום הבנייה למגורים ואף חל גידול מסוים במכירת יחידת הדיור עד לתום הרבעון השלישי. בסך הכל, רשמה החברה הכנסות של 287 מיליון שקל - 50% יותר מהרבעון המקביל. החברה מכרה 632 דירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת 498 יחידות בתקופה המקבילה, אולם החברה מציינת עוד כי לאחר תאריך הדו"ח חלה האטה בקצב מכירת הדירות.



אזורים מציינת כי בשלב הזה אין למשבר השפעה על דו"חותיה הכספים למעט ירידת ערך של מלאי קרקעות שלה ברומניה בסך של 5.8 מיליון שקל שנרשמו ברבעון השלישי. גם בארה"ב, מעריכה החברה, לא חלה ירידת בערך הפרויקטים שלה ביוסטון ובמדינת ניו יורק. החברה רשמה עלייה בשווי נכסיה בסכום שולי של 1.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-63.6 מיליון שקל לעומת 193 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההון העצמי של אזורים מסתכם ב-1.1 מיליארד שקל ומממן 14% מסך המאזן. החברה הודיעה עוד כי היא מאריכה את המו"מ למכירת מלון נופש מוריה אילת כאשר "הצדדים עדיין מנהלים מו"מ בנוגע לתנאי ההסכם ובכלל זה למתווה העסקה מחירה ותנאי התשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully