וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קורבן למשבר: ועדת אריאב פוזרה

מאת שרון שפורר

1.12.2008 / 7:09

חבר בוועדה: "זה לא מפתיע אותי - כבר חודש שלא נפגשנו. האוצר עסוק כרגע בדברים אחרים ומתמודד גם עם מריבות פנימיות"



>> משרד האוצר פיזר אתמול את ועדת אריאב להמשך הרפורמה בשוק ההון - שנה לאחר הקמתה ושלושה חודשים לאחר שהיתה אמורה להגיש את המלצותיה. נראה כי חזונו של ראש הוועדה, מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב - לפיו ישראל תיהפך למרכז פיננסי עולמי חדש - נגוז עם התרחבותו של המשבר הכלכלי החריף.

אחד מחברי הוועדה אמר אתמול ל-TheMarker: "עוד לא קיבלתי הודעה על פיזור הוועדה - אבל זה לא מפתיע אותי. בעבר קוימו פגישות אחת לשבוע, אבל כבר חודש שלא נפגשנו. האוצר עסוק כרגע בדברים אחרים - מלבד פרישת רשת ביטחון הוא מתמודד גם עם מריבות פנימיות".



ועדת אריאב הוקמה בנובמבר 2007 על ידי שר האוצר רוני בר-און ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר, במטרה להביא ל"פיתוח והגברת התחרות בשוק ההון בישראל". מלבד אריאב מנתה הוועדה 10 חברים נוספים: דוד ברודט, שעמד בראש ועדה דומה ב-95'; הפרופסורים אמיר ברנע ויוג'ין קנדל; המשנה לנגיד בנק ישראל צבי אקשטיין; המפקח על הבנקים רוני חזקיהו; הממונה על הביטוח ושוק ההון ידין ענתבי; יו"ר רשות ני"ע זהר גושן; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דידי לחמן-מסר; הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן; והיועצת המשפטית של האוצר ימימה מזוז.



כבר עם הקמתה גררה ועדת אריאב ביקורת רבה, והצהרתו של אריאב כי ישראל תיהפך למרכז פיננסי בינלאומי הולידה טענות לפיהן הוועדה עוסקת בחלומות בלתי מציאותיים.



בין הנושאים שנבחנו בוועדה - יישום מודל דירוג אשראי והיסטוריה פיננסית לכל אזרח בישראל, בדומה לנהוג בארה"ב; שינוי חוקי המס; הקמת גוף שיפקח על רמת תוכניות הלימודים האקדמיים בתחום הפיננסים; הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים; איחוד רשויות הפיקוח, ובכלל זה איחוד אגף שוק ההון באוצר עם רשות ני"ע ועם הפיקוח על הבנקים; הקמת בית משפט לכלכלה; והקמת גוף שיעמיד אשראי לעסקים קטנים.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המשבר הפיננסי שעובר על השווקים העולמיים רחב היקף, והעיסוק בו דורש מראשי האוצר, בנק ישראל ורשות ני"ע תשומת לב מיוחדת - ותשומות רבות של זמן וכוח אדם. לנוכח מצב זה, דיוני הוועדה מושהים לפי שעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully