וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החודש התקשורתי: בזק ופרטנר ישלמו יחד 780 מיליון שקל

TheMarker

1.12.2008 / 7:21

יוני 2009



>> יוני 2009 יהיה החודש עם התשלומים הגדולים ביותר לבעלי האג"ח הקונצרניות הסחירות בבורסה: 2.476 מיליארד שקל. 1.5 מיליארד שקל מתוכם (61%) ישולמו מ-11 סדרות.



התשלומים הגדולים ביותר בחודש זה יהיו של שתי ענקיות תקשורת מקומיות: בזק - 520 מיליון שקל בגין שתי סדרות, ופרטנר - 261 מיליון שקל בגין סדרה א'. בשלב זה, האג"ח של שתי החברות האלה נהנו מעמידות יוצאת דופן - מחיריהן איבדו במשבר הפיננסי אחוזים בודדים בלבד. הן גם נהנות מדירוגים גבוהים של שתי חברות הדירוג - S&P מעלות ומידרוג.

מתחתן נמצאות שתי סדרות של אי.די.בי פיתוח שבשליטת נוחי דנקנר (שחייבות יחד 159 מיליון שקל); סדרה ג' של חברת הנדל"ן דרבן שבשליטת אליעזר פישמן (132 מיליון שקל); וסדרה ד' של אוסיף שבשליטת שלמה איזנברג (130 מיליון שקל).



בעבור דנקנר, יוני 2009 לא יהיה חודש תובעני במיוחד - אבל בעבור פישמן כן. גם אחרי התשלום הצפוי של דרבן בגין האג"ח מסדרה ג', החובות הארוכים יותר שלה לבעלי אג"ח - לא כולל בנקים - יהיו כמיליארד שקל.



עד מאי, האג"ח של דרבן דורגו על ידי S&P מעלות ברמה של "-A", אבל אז הכניסה S&P מעלות אותן, עם אג"ח של חברות נדל"ן נוספות, לתהליך בדיקה. S&P מעלות לא עידכנה את דירוג האג"ח של דרבן מאז, ומחירה צלל בשוק ביותר מ-50%.



איזנברג נכנס לנעליו של ארקדי גאידמק כבעל השליטה בחברת הנדל"ן אוסיף ממש לאחרונה. כשעשה זאת, הוא לקח על עצמו גם את ההתחייבויות שלה. כל עוד גאידמק היה בעל השליטה באוסיף, ניירות הערך שלה, כולל האג"ח, סבלו מהמוניטין הבעייתיים שלו. כשהתברר שהוא רוצה למכור את החברה, מחירי האג"ח, שאינן מדורגות, ביצעו פניית פרסה כמעט מלאה, אך עדיין נותרו נמוכות בכ-10% מרמתן בסוף אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully