וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן רושם צ'ק של 200 מיליון שקל

TheMarker

1.12.2008 / 7:21

אוגוסט 2009



>> אוגוסט הוא חודש פירעונות גדול נוסף בעבור אליעזר פישמן, והפעם זה תורה של מבני תעשיה, שתצטרך לשלם סכום נכבד של 200 מיליון שקל.



הסדרה המשלמת, ז', היא השנייה בגודלה מתוך תשע סדרות האג"ח של מבני תעשייה. גם סדרה זו נמצאת בקבוצה ש-S&P מעלות הכניסה את הדירוג שלה למעקב במאי - ושעד כה הדירוג שלה לא השתנה.

במשך שנים ארוכות ההצלחות העסקיות הרצופות של פישמן העניקו בעיני השוק ביטחון רב לנושיו, אבל המשבר הנוכחי נגס גם בו: מאז סוף אוגוסט מחיר האג"ח בסדרה זו צללו ביותר מ-30%. ייתכן גם כי ההפסדים האישיים שלו בהימורי מטבע פגמו מעט במוניטין הפיננסי שלו. בין דצמבר 2008 לדצמבר 2009 החברות שבשליטתו יצטרכו לשלם כמיליארד שקל לבעלי האג"ח שלהן, ועמידתן בתשלומים עשויה להיות קריטית עבורן - ועבורו.



גם מוטי זיסר נהנה במשך שנים ממוניטין של איש עסקים עם מגע של יד זהב. הוא היה מהישראלים הראשונים שזיהו את הפוטנציאל הנדל"ני במרכז אירופה, והחברות שבשליטתו - בעיקר אלביט הדמיה - גרפו רווחים בהיקפים של מאות רבות של מיליוני שקלים מהשקעותיהן במדינות אלה. בסוף אוקטובר חברת דירוג האשראי מידרוג השאירה על כנו את הדירוג של סדרות האג"ח של אלביט הדמיה ברמה של "A1", אבל הורידה את אופק הדירוג מיציב לשלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully