וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר - 100 מיליון שקל, ירידה של 10%

TheMarker

1.12.2008 / 7:21

אפריל 2009



>> סכומי התשלומים מתחילים לגדול באפריל לקראת השיא הצפוי ביוני 2009, ובהתאם, מספר התשלומים הגדולים מתרחב: שבעה תשלומים בגין שבע סדרות אג"ח שונות של גופים לא-בנקאיים בהיקף כולל של 706 מיליון שקל - יותר מ-60% מסך התשלומים בחודש זה.



כמו בדצמבר 2008 וינואר 2009, את הצ'קים השמנים ביותר יצטרך לכתוב נוחי דנקנר: כמעט 360 מיליון שקל בגין סדרות ג' וד' של דיסקונט השקעות. דנקנר ייאלץ לחתום על שני הצ'קים האלה באותו יום - 17 באפריל.

כמו כלכלית ירושלים, גם האג"ח של דיסקונט השקעות מדורגות על ידי שתי חברות דירוג האשראי: S&P מעלות ומידרוג. שתי החברות לא שינו את הדירוג שהעניקו לאג"ח של דיסקונט השקעות - בסוף יולי אישררה מידרוג את הדירוג ברמה של "AA2" עם אופק יציב; וב-3 בספטמבר אישררה S&P-מעלות גם היא את הדירוג שלה ברמה של "AA" עם אופק יציב.



S&P מעלות הסבירה אז שהדירוג מושפע מכך שדיסקונט השקעות היא "אחזקה אסטרטגית וחשובה של קבוצת אי.די.בי", ומכיוון שיש לה "פורטפוליו מפוזר, מעמד תחרותי מוביל במרבית תחומי פעילותה ושליטה על מרבית החברות בפורטפוליו שלה". מאז אשרור הדירוג על פי S&P מעלות ועד 23 בנובמבר צלל מחיר האג"ח מסדרה ד' ביותר מ-15%.



סדרה ג' של מליסרון, הנשלטת על ידי משפחתו של יולי עופר, היא סדרה ענקית - החברה גייסה באמצעותה חצי מיליארד שקל בשתי מנות, האחת במאי 2005 והשנייה באפריל 2006. בעת השקתה, דורגה סדרה זו על ידי S&P מעלות ברמת "-AA". בדצמבר 2007 העלתה S&P-מעלות את הדירוג ל-"AA" עם אופק יציב - ולא שינתה אותו מאז. המשקיעים, לעומת זאת, שינו את הדירוג שלהם, ומסוף אוגוסט נפל מחיר הסדרה בכ-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully