וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני הרכב מקצצים בהזמנות: ירידה של שני שלישים במשלוח כלי רכב מהמזרח

מאת דניאל שמיל ואבי בר-אלי

1.12.2008 / 7:09

צים ו-NYK צמצמו כמות האוניות המפליגות מיפאן ודרום קוריאה לנמל אילת משלוש אוניות בחודש לאחת בלבד



יבוא המכוניות לישראל ממזרח אסיה צפוי לרדת בשני שליש בתחילת 2009 - כך נודע ל-TheMarker. חברות ההובלה הימית צים הישראלית ו-NYK היפאנית מצמצמות את כמות האוניות המפליגות מיפאן ודרום קוריאה לנמל אילת, משלוש אוניות בחודש לאחת בלבד. זאת בשל הירידה בכמות ההזמנות של יבואני הרכב.



מדובר באוניות הנושאות בעיקר מכוניות חדשות. האוניות יוצאות מיפאן, אוספות מכוניות נוספות מדרום-קוריאה ופורקות את המטען בנמל אילת. הספינות ימשיכו להפליג בתדירות נמוכה מינואר עד אפריל לפחות; לאחר מכן ייתכן שכמות המשלוחים תעלה.

כיום ההיצע של יבואני הרכב עולה בהרבה על הביקוש. בנמל אילת ובשטחים פתוחים סמוך לעיר חונות יותר מ-30 אלף מכוניות חדשות, ואוניות עדיין פורקות מכוניות לנמל.



מקורות בענף מעריכים כי יידרשו יותר משלושה חודשים כדי למכור או לייצא לחו"ל את המכוניות שהגיעו לישראל. לשם השוואה, באוקטובר 2007 היו בנמל אילת 15 אלף מכוניות (כלומר, יותר מ-15 אלף מכוניות הן יבוא עודף).



לנמל אילת מגיעים מדי שנה כ-52% מהמכוניות המיובאות לישראל - סך של כ-100 אלף כלי רכב ב-2007, לדוגמה. הטיפול במכוניות המיובאות מהווה 60% מפעילות חברת הנמל, ואחראי ל-71% מהכנסותיה, שהסתכמו ב-2007 בכ-110 מיליון שקל. הנמל שכר שטח של כ-70 דונם במבואות אילת כדי לענות על הצורך המיידי במקום אחסון נוסף לכלי רכב. באחרונה חכר הנמל שטח נוסף באחד מקיבוצי הסביבה בחבל אילות.



גם בנמל אשדוד שטחי האחסון מלאים כמעט עד אפס מקום בבמכוניות. בשטחי הנמל מאוחסנות 15 אלף מכוניות מאירופה ומטורקיה, ובאחרונה החל הנמל לאחסן מכוניות גם בשטחי מסוף הפחם.



אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית סובארו, אמר בעבר: "גם אם תהיה קפיצה בביקוש בינואר, אי אפשר להמר על מלאי כל כך גדול כשעלות האחסון גבוהה מאוד. בענף נלחמים לפעמים את המלחמה הקודמת. היבואנים מצמצמים הזמנות ואם ברבעון השני של 2009 יהיה ביקוש גדול, לא יהיו מכוניות במלאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully