וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר בראש - ישלם כמעט 400 מיליון שקל

TheMarker

1.12.2008 / 7:21

דצמבר 2008



>> אמצע וסוף השנה הן תמיד תקופות שבהן נפרעות איגרות חוב בהיקפים גדולים, בדרך כלל קרן וריבית - הן של חברות והן של ממשלות.



בדצמבר השנה חברות שאינן בנקאיות יידרשו לשלם 1.9 מיליארד שקל. בראש המשלמים - קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, שתידרש לשלם כמעט 400 מיליון שקל בגין אג"ח של שלוש החברות הגדולות ביותר בקבוצה: אי.די.בי פיתוח, דיסקונט השקעות ואי.די.בי אחזקות.

התשלום הגדול ביותר, 257 מיליון שקל, יהיה בגין אג"ח מסדרה ה' של אי.די.בי פיתוח. סדרה זו דורגה על ידי חברת הדירוג S&P מעלות ברמה של "AA יציב" ביוני 2007, כלומר לפני כשנה וחצי, ומאז לא עודכן הדירוג.



האג"ח הזאת ירדה בשיעור נמוך משמעותית מאג"ח קונצרניות אחרות - כ-3.5% מסוף אוגוסט ועד 23 בנובמבר - עקב הערכות המשקיעים שיכולת ההחזר של קבוצת אי. די. בי. טובה.



לחברות מקבוצת אי.די.בי חלק ניכר בתשלומי האג"ח בשנה הקרובה. מיד לאחר שדנקנר רכש את השליטה בקבוצה, במאי 2003, הוא ביצע שורה ארוכה של פעולות, בהן גיוסי הון רבים באג"ח.



הגיוסים, במקביל למכירה של אחזקות רבות, התפיחו את קופת המזומנים של הקבוצה לממדים עצומים, וסייעו לדנקנר לממן חלק ניכר מההשקעות החדשות שביצע.



ב-2009 תפרע קבוצת אי.די.בי הרבה מהחובות האלה, והתשלומים שלה יהיו גדולים יותר מכל קבוצה אחרת בהיקפים ניכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully