וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הנדל"ן נחנק: אזורים תשלם 200 מיליון שקל

TheMarker

1.12.2008 / 7:21



>> חברת הנדל"ן אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, וחברת התקשורת סמייל 012 שבשליטת קבוצת יורוקום של שאול אלוביץ', הן המשלמות הגדולות במארס 2009: 204 מיליון שקל בגין סדרה 7 ו-105 מיליון שקל בגין סדרה א', בהתאמה.



האג"ח של אזורים נכללו בקבוצה שחברת הדירוג S&P מעלות הכניסה במאי למעקב, עם האג"ח של כלכלית ירושלים. ואולם בניגוד לאג"ח של כלכלית ירושלים, S&P מעלות דווקא עידכנה את דירוג האג"ח של בוימלגרין - בתחילת אוקטובר היא הורידה את הדירוג שלהן מרמה "A" ל-"-A" עם אופק שלילי.

בדו"ח הדירוג נכתב כי המניע להורדת הדירוג הוא "בעיקר הרעה בסביבת הפעילות העסקית שבה פועלת הקבוצה בשווקים הגלובליים, גידול ניכר בהיקפי החוב והרעה מהותית של יחסי כיסוי החוב והריבית של הקבוצה".



עוד לפני ש-S&P מעלות הורידה את הדירוג של אזורים - שהוא עדיין גבוה - החברה ובוימלגרין נאלצו להפיג את החששות של המשקיעים ושל רוכשי הדירות מפני היציבות הפיננסית של החברה: מאז סוף אוגוסט מחירן של האג"ח מסדרה 7 של אזורים צללו בכ-40% - אחד השיעורים התלולים בקרב איגרות החוב עם דירוג גבוה.



רבות מהמשלמות הגדולות במארס 2009 הן חברות נדל"ן. חברות אלה תלויות מאוד בהלוואות למימון עסקיהן, ותלויות עוד יותר ביכולתן למחזר חובות מתקופה לתקופה. לכן, סקטור הנדל"ן הוא אחד הנפגעים הראשיים ממשבר האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully