וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S מעלות הרגישה לא בנוח כבר באפריל

נתן ליפסון

1.12.2008 / 7:21



>> חברות דירוג האשראי אמורות לסייע למשקיעים לקבל החלטות לגבי השקעה באג"ח. האנליסטים שלהן בוחנים את החברות, את מנהליהן, את התוצאות הכספיות, את העבר והעתיד העסקי, את הביטחונות - ומעדכנים את הדירוגים בהתאם.



כל אלה משימות מורכבות למשקיע הסביר, מכיוון שאין לו את המתודולוגיה, את המשאבים ואת הניסיון הנדרשים - ובוודאי שלא את הזמן.

מבין שתי חברות דירוג האשראי הישראליות, S&P מעלות ומידרוג, הראשונה היתה אגרסיווית יותר. ב-9 באפריל היא פירסמה סקירה על ענף הנדל"ן הישראלי ב-2007, שבה התייחס האנליסט גדי בארי למשבר המשכנתאות בארה"ב ולמחנק האשראי. "S&P מעלות בוחנת את השפעת המשבר הנוכחי על דירוג חברות הנדל"ן המקומיות", כתב בארי. מדד תל-בונד 40, המאגד בתוכו איגרות חוב של חברות נדל"ן מובילות, לא הראה אז סימני חולשה והיה ברמה של 211.73 נקודות.



למלים הברורות של בארי, לא היתה משמעות מעשית. אף אחת מהחברות ש-S&P מעלות מדרגת לא הביאה את דבר הדו"ח בפני משקיעיה. אבל חודש וחצי לאחר מכן, ב-25 במאי, S&P מעלות עברה לפסים מעשיים והכניסה למעקב 23 חברות נדל"ן שאיגרות החוב שלהן נסחרות בבורסה בתל אביב.



מדד תל-בונד 40 לא הראה סימני חולשה גם אז, ועמד על 220.36 נקודות. הנסיגה החלה רק בתחילת יוני, וממועד ההודעה הראשונה של S&P מעלות ועד ה-18 בנובמבר הוא צלל בכמעט שליש.



עד כה, S&P מעלות הורידה את דירוגי האג"ח של 13 מתוך 23 החברות. רוב החברות הודיעו על הורדות הדירוג ללא התייחסות מיוחדת, אבל אפריקה הגיבה בחריפות רבה ודחתה את ההודעה.



במקביל לעדכונים של S&P מעלות, גם מידרוג הורידה את דירוגי חברות הנדל"ן שהיא מכסה - בהן אפריקה ישראל, אלביט הדמיה, אלוני חץ, גזית גלוב, כלכלית ירושלים ומבני תעשייה - אם כי באיחור מסוים. החברות הורידו את הדירוגים בכמה דרגות, אבל לרוב הדירוגים החדשים עדיין גבוהים - רמה A ויותר. בעבור שתיהן, אפוא, הסיכויים שהחברות שהן מכסות יפרעו את חובותיהן - טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully