וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תשלם 206 מיליון שקל ביום אחד

TheMarker

1.12.2008 / 7:21

ינואר 2009



>> ינואר יהיה חודש של הפוגה משמעותית מתשלומים בגין איגרות חוב - אבל חברות שבשליטת נוחי דנקנר עדיין ייאלצו לפרוע חובות בהיקפים גבוהים: שתי חברות שבשליטתו, סלקום וכלל תעשיות, יצטרכו לשאת בתשלומים הגדולים ביותר בקבוצת החברות הלא-בנקאיות.



סלקום לבדה תצטרך לשלם ביום אחד, 5 בינואר, 206 מיליון שקל בגין שתי סדרות אג"ח - א' וב'. איגרות החוב של סלקום יצאו לדרך בדירוג גבוה של S&P מעלות, "-AA" עם אופק חיובי, אבל לפני כחודש הורידה S&P-מעלות את אופק הדירוג מחיובי ליציב.

"הסבירות להעלאת הדירוג בטווח הקצר אינה גבוהה", כתב אז ערן קיסרי מ-S&P מעלות, זאת "בשל האתגרים הצפויים מהשינוי באקלים המאקרו-כלכלי ועקב צפי לעלייה מסוימת ברמת התחרות" - על רקע השקת רשת ה-GSM של פלאפון. מאז, האקלים המאקרו-כלכלי התקדר עוד יותר.



דנקנר שלח לשוקי האג"ח גם את כלל תעשיות, שהיא זרוע התעשייה והשקעות הטכנולוגיה והתקשורת של קבוצת אי.די.בי. יצרנית המזומנים הראשית שלה היא מונופול המלט נשר, וזו תמיד נחשבה כרית ביטחון מצוינת למלווים. חברות תשתית עם מעמד מונופוליסטי תמיד נחשקות על ידי מלווים. נשר היא גם הסיבה לדירוג הגבוה במיוחד של כלל תעשיות - "AA" על ידי S&P מעלות - שניתן לפני כשנתיים ולא השתנה מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully